Momoko Tanikawa månadens spelare

Momoko Tanikawa är månadens spelare i april

Momoko Tanikawa har enligt Pazzapodden varit bästa spelaren i OBOS Damallsvenskan under april månad. Hon har i sitt serieledande FC Rosengård motsvarat alla förväntningar och lite till.

Tanikawa har under premiäromgångarna i april visat upp sitt breda register. Hon gör sig synlig i varje offensivt läge för FC Rosengård och är med och skapar farliga lägen. Hon har haft en stor inverkan på matcherna, inte minst som målgörare tidigt i alla matcher. I april stod hon för tre mål på de tre matcher laget spelade.

FC Rosengårds japanska nyförvärv har gjort avtryck i sitt lag och i ligan. En fotbollspelare att inspireras av och se upp till.

Kategorier

Elitfotboll Dam grundades 1978 och är intresseorganisationen för de två högsta ligorna inom damelitfotboll i Sverige - OBOS Damallsvenskan och Elitettan. Elitfotboll Dam arbetar för att utveckla elitfotboll för dagens och morgondagens stjärnor, skapa förutsättningar för unga flickor att spela fotboll på samma villkor och vara ligor med föreningar i världsklass.

Siri Frimodig

Presskontakt Marknadsansvarig Marknad