Klassikern ELKO RS uppdateras med ny färg

Den tidlösa serien ELKO RS uppdateras och kan nu även fås i färgen svart. De nya färgvalet har tagits fram för att möta rådande trender och färgstandarder.

Den klassiska strömställarserien ELKO RS är ständigt aktuell och har i över 30 år utgjort ett självklart val i såväl privata hem som arbetsplatser och kontor. Nu introduceras den nya färgen svart (RAL 9005).

– RS-serien är en välbekant syn i många privata hem, arbetsplatser och offentliga lokaler. Serien har sedan introduktionen 1989 ständigt utvecklats och växt och är idag ett självklart val både vid renovering och nybyggnation. Därför väljer vi nu att bredda serien med ytterligare ett modernt kulörval för att ännu bättre kunna möta marknadens behov, säger Peter Wotz, VD på ELKO.

RS-serien är en komplett apparatserie och består av strömställare, vägguttag, dimmer, rörelsedetektor, timer, termostater med mera.

RS-serien i den nya kulören svart finns tillgänglig från och med 2022-09-05.

• rs

ELKO har sedan 1945 varit en av Nordens ledande tillverkare av elinstallationsprodukter för bostäder, hotell och kontor och är ett välkänt varumärke i såväl proffs som konsumentmarknaden med en omsättning på ca 800Msek varav 238Msek i Sverige. ELKO AB är 16 medarbetare representerade från norr till syd med huvudsäte i Stockholm. ELKO finns representerade hos samtliga svenska elgrossister och i många konsumentkanaler. Tillverkningen är kvalitetssäkrat enligt ISO 9001 och ISO 14001.