Elmia Subcontractor stärker mässteamet

Elmia Subcontractor fortsätter stärka sin position som norra Europas ledande underleverantörsmässa för tillverkningsindustrin. Ny i teamet för mässans ledning är Kevin Shearman, som kommer till Elmia med bred industriell bakgrund och internationell erfarenhet.

– Det känns mycket spännande att stärka upp projektteamet kring norra Europas ledande underleverantörsmässa. Branschen och mässan står inför en mycket intressant framtid där jag framför allt kan bidra med min erfarenhet av att arbeta internationellt, både kring strategiskt arbete och försäljning, säger Kevin Shearman.

Kevin Shearman är 45 år och kommer närmast från Saab Training Systems i Huskvarna. Han har även en bakgrund inom försvars- och flygindustrin med utveckling, taktik- och strategifrågor, och kommer nu att arbeta i mässledningen tillsammans med Karla Eklund.

– Det känns mycket roligt att Kevin nu äntligen har börjat arbeta hos oss för att tillsammans med teamet stärka Elmia Subcontractors viktiga roll för tillverkningsindustrin, säger Stefan Gustafsson Ledell, chef för sektor Industri på Elmia.

Elmia Subcontractor ingår i affärsområdet Industri, där bland annat även mässorna Elmia Automation, Elmia Svets och Fogningsteknik och Elmia Verktygsmaskiner ingår.

– Att stärka upp teamet är en viktig satsning som Elmia nu gör och ett steg i vårt strategiska arbete för att vara den viktigaste affärs- och teknikplattformen för tillverkningsindustrin, säger Stefan Gustafsson Ledell.

För mer information kontakta Stefan Gustafsson Ledell, Sektorchef Industri, tel: +46 (0)36-15 20 21, mail: Stefan.GustafssonLedell@elmia.se, eller Kevin Shearman,tel: +46(0)36-15 20 40, mail:kevin.shearman@elmia.se

Läs mer om Elmia Subcontractor här: https://www.elmia.se/subcontractor/