Klarvik utökar sitt erbjudande – med 3D-ritning

Nu kan Klarvik verkligen kalla sig för en helhetsleverantör inom aluminium. I sin monter på Elmia Subcontractor presenterar företaget sin nya ritsatsning.

Klarvik grundades 2003 och har sedan dess expanderat kraftigt. Både vad gäller storlek och erbjudande. Det senaste tillskottet innebär att företaget nu också erbjuder 3D-ritning.
– Vi har märkt att vissa kunder inte har möjlighet att skaffa fram ritningar, så det körde vi i gång med för ett år sedan, säger Jerker Blomqvist, vd på Klarvik.

Satsningen har snabbt gett resultat. Jerker Blomqvist nämner bland annat en kund som tack vare Klarviks hjälp har kunnat flytta hem sin produktion från Kina.

På sina två anläggningar i småländska Klavreström har Klarvik såväl lagerhållning som konstruktion, press, skärande bearbetning och ytbehandling. Kunderna finns framför allt i norra Europa och Kanada, och företaget levererar till en stor mängd branscher – från läkemedelsindustrin till lastbilar.
– Nu har vi hela kedjan, från konstruktion och utveckling till slutförpackning, säger Jerker Blomqvist.