Lyckad lansering av specialtrailers

Scanvo lanserar en ny serie med specialtrailers på Elmia Lastbil. Totalt rör det sig om 14 modeller som alla är anpassade efter den svenska marknaden.
– Mottagandet har varit väldigt positivt, säger Roland Poulsen, vice vd för Scanvo.

Det Varbergsbaserade företaget har funnits i 15 år och finns representerat i tre länder. Satsningen på specialtrailers påbörjades för två år sedan och lanseringen sker på Elmia Lastbil. Samtliga trailers är byggda av AMT.
– Responsen har varit positiv från både gamla och nya kunder och det har till och med blivit några affärer, säger Roland Poulsen.

Varför valde ni att göra den här satsningen?
– Det här är något som vi inte har haft tidigare. Vi försöker hänga med i utvecklingen och hela tiden anpassa oss.

I år har Scanvo flyttat in i nya och moderna lokaler i Varberg. Här finns såväl kontor och verkstad som försäljnings- och hyrverksamhet.
– Det är en tuff bransch men vi ser positivt på framtiden. Vi omsätter 400 miljoner och har satsat på en ny verkstad i Varberg. Den stod klar i december 2015 och är vår största satsning någonsin, avslutar Roland Poulsen.