Fredrik Falkenström, CEO OEM Motor bjuder till personliga möten under Elmia Subcontractor.

Mötesplats för rörelse, rotation och kraft

I mer än 15 år har OEM Motor försett svenska maskin- och apparatbyggare med en unik bredd av elmotorlösningar. På Elmia Subcontractor skapar man förutsättningar för nya affärer.

– Det här är absolut en affärsskapande plats med en väldigt bra mix av besökare och kunder. Det ger oss en bra möjlighet att bredda kontaktytan, säger Fredrik Falkenström, CEO.

Nytt inslag – eget mötesrum

Med säte i Tranås har närheten till Jönköping gjort att OEM Motor prioriterat Elmia Subcontractor under många år. Men det handlar inte bara om läge – det handlar om möten.

– Elmia blir för varje år bättre och bättre på att skapa mötesplatser. Nyheter kan du som företag släppa löpande under året, men du behöver också fysiska mötesplatser med dina kunder, säger Fredrik.

Kontaktytorna som skapas under Elmia Subcontractor är så pass värdefulla för OEM Motor att man för första året valt att skapa ett helt eget mötesrum i montern.

– Och det har fungerat riktigt bra, konstaterar Fredrik.

Unik mix av produkter och komponenter

Om man nu ändå ska prata nyheter så vill OEM Motor framhålla bredden i sitt produktsortiment.

– Det här är något vi har utvecklat över tid – drivelektronik som styr en motor som du också kan kombinera med växlar, transmissionskomponenter och övriga tillhörande produkter. Den här mixen är unik för oss, säger Fredrik.

Behovet av helhetslösningar ökar, kunderna vill minska antalet leverantörer och artikelnummer, och här har OEM Motor växlat upp för att möta marknadens efterfrågan av tjänster.

Kompletta kundanpassade lösningar

– I våra egna lokaler kan vi montera produkter och komponenter till en komplett enhet för kundanpassade lösningar, säger Fredrik.

Man erbjuder också programmering för kunder som önskar en helt komplett applikation.

– Med hög flexibilitet klarar vi att förädla allt från ett fåtal till stora kvantiteter, säger Fredrik Falkenström.

OEM Motor med huvudkontor i Tranås samt säljkontor i Malmö och Hultsfred har 37 anställda, omsätter 165 miljoner SEK och servar ett 40-tal OEM-företag med komponenter och lösningar.