Förra året besökte en delegation från Nederländerna Elmia Subcontractor och i år är de tillbaka med en samlingsmonter.

Nederländernas samlingsmonter bjuder in till nätverksträff

För första gången på länge finns en samlingsmonter från Nederländerna med på Elmia Subcontractor. På mässans andra dag arrangeras en nätverksträff i montern där svenska företag får lära känna utställarna.

Nätverksträffen anordnas onsdagen den 15 november i den nederländska montern med start klockan 16.00. Det är konsultbolaget psps export & investment services som organiserar såväl träffen som samlingsmontern. Efter flera lyckade arrangemang i främst tyskspråkiga länder valde psps att lyfta blicken mot den skandinaviska marknaden för ett par år sedan. Efter att en nederländsk utställare på Elmia Subcontractor tipsade om mässan var valet givet.

– Vi fick berättat för oss att mässan är väldigt bra och att det företaget gjort många affärer på plats. Vi bestämde oss för att besöka Elmia Subcontractor och kunde snabbt konstatera att det fanns stora möjligheter där för våra nederländska företag, säger Rosanne Somers, Project Manager på psps export & investment services.

Efter en ”lära känna mässan-resa” till Elmia Subcontractor förra året är psps export & investment services i år tillbaka med en nederländsk samlingsmonter. De sju underleverantörerna är verksamma inom lika många kategorier – från plast och bronsgjutning till elektronik och industridesign – vilket gör att psps presenterar montern som en “one-stop-shop”.

– Vi hoppas givetvis att vi på psps export & investment services kommer att bidra till att de nederländska företagen lyckas hitta rätt personer på den skandinaviska marknaden. Av erfarenhet vet vi att många inköpare med hög profil besöker såväl mässan som matchmakingen. Därför har vi stora förhoppningar om att våra företag kan börja bygga bra nätverk i Skandinavien och hitta nya samarbeten mellan svenska och nederländska företag, säger Rosanne Somers.

I samlingsmotern återfinns företagen VR Trade, Expice, Spark Design & Innovation, Dymo Engineering, Aluminium Gieterij Oldenzaal, Kellpla Group och WFM Brons.