Jörgen Wingårdh och Johan Fritzon visar nya ställdonet CAHB 22 i SKF:s monter.

Nyheter från SKF under lyckosamma dagar

SKF lanserar en rad nyheter på den svenska marknaden under Elmia Subcontractor 2017. Fokus ligger på effektiv rotation och ökad driftsäkerhet.

Det elektromagnetiska ställdonet CASM 100, vinkelkontaktkullager i Explorer-prestanda, den senaste generationen elektriskt isolerade lager samt det kompakta och kraftfulla ställdonet CAHB 22. Det är nyheterna som SKF presenterar i sin monter på Elmia Subcontractor.

CAHB 22 är en kompakt ersättning till hydraulcylindrar för maskiner i tuffa miljöer, exempelvis jordbruks- och anläggningsutrustning. Ställdonet klarar ett ton i dynamisk belastning och två ton i statiskt belastning.

– Fördelen med donet är den kompakta lösningen med mycket kraft i ett litet inbyggnadsmått. Framför allt ger den bra motstånd i tuffa miljöer, säger Jörgen Wingårdh, Key Account Manager på SKF.

Elmia Subcontractor är en viktig affärsplats för SKF och dagarna har varit fyllda med givande kundmöten.

– Elmia Subcontractor har varit enormt lyckad för oss i år med över 200 förbokade besök i montern, vilket är riktigt bra, säger Johan Fritzon, Key Account Manager på SKF.