Nyheter med ett mervärde

Nyheter med ett mervärde

Splendor Plant visar upp sin nya serie First Edition på Elmia Garden. Fräscha läckra växter i härliga färger odlade i en plommonfärgad kruka. De passar utmärkt i såväl offentliga miljöer som i trädgården.

– Produktutveckling är en stor del av vårt jobb och när vi tar fram nyheter är det med fokus på att hitta växter som tillför något och ger ett mervärde i sortimentet, en ny frisk smak på ett bär eller en rikligare blomning på en växt, säger Sven Andersen, säljare på Splendor Plant.

Bland växterna hittar vi både rosor, buskar, klängväxter, träd och barrväxter som är noggrant provodlade.

Med First Edition-serien tillförs bland annat att det är ett förbättrat växtsätt, en färgstark blomning och förbättrad härdighet eller sundhet. Den är odlad av ett nätverk av cirka 70 plantskolor i USA och 7 utvalda i Europa, varav Splendor Plant är en.

Splendor plant är ett familjeägt företag med placering i Skåne och de driver en av Skandinaviens största plantskolor. Plantorna odlas på egna anläggningar i Svanshall och Bläsinge antingen i kruka eller på friland.

– Vi har ställt ut i många år på Elmia Garden och vi tycker att det är en bra mötesplats framförallt för att fånga upp nya kunder och dem vi inte hinner besöka under året, avslutar Sven Andersen.