Italienska Ma. Bo. är sedan fem år tillbaka en återkommande utställare på Elmia Subcontractor. Här syns säljchefen Pierluigi Casadei i montern under årets mässa.

Stark utveckling för italienskt mekanikföretag

Trägen vinner. Italienska Ma. Bo. ställer i år ut på Elmia för femte gången och säljchefen Pierluigi Casadei har sett en stark utveckling.

– Det blir bättre och bättre för varje år, säger han.

Ma. Bo. har sin tillhörighet i Norditalienska staden Correggio, men 20 procent av omsättningen finns i Sverige. Därför är det ingen tillfällighet att mekanikföretaget kommer till Elmia Subcontractor.

– Det är så klart en stor marknad för oss, med kunder som Husqvarna, Alfa Laval och Sandvik. Elmia Subcontractor är en bra mässa att ställa ut på för att träffa nya kunder och så får vi se om nya marknader öppnar sig, säger Pierluigi Casadei.

Och det har visat sig att mässdeltagandet lönar sig i längden.

– Vi vill växa och det hjälper Elmia Subcontractor till med. Besökarna har ökat och vårt deltagande blir bättre och bättre för varje år som går, säger han.