​Vad tyckte besökarna om mässan?

​Vad tyckte besökarna om mässan?

Nu är vi inne på den sista dagen av årets Elmia Husvagn Husbil. Alla som har varit på plats har kunnat se välfyllda mässhallar och många intressanta möten mellan utställare och besökare. Men vad tyckte besökarna? Vi gick ut på mässcampingen och frågade.

Vi ställde två frågor till de vi mötte på campingen. 1) Vad har varit bra på mässan? 2) Finns det något ni skulle vilja ändra på?

Boo Sannevik, Carita Sannevik, Tage Andreasson och Britt Andreasson från Lysekil.

1) Kombinationen av att få träffa vänner och se allt nytt som erbjuds på mässan. Det är det som gör att vi behållit en tradition av att komma hit varje år sedan mässan startade.

2) För oss som är lite äldre så saknar vi fler sittplatser. Man vill kunna ta igen sig när man är länge på mässan.

Greta Eriksson från Nybro

1) Det är så välorganiserat allt ihop! Så mycket folk som ska få plats på så liten yta. Sedan var jag kanske inte lika intresserad av de nya bilarna i år eftersom vi köpte en ny förra året men här finns så mycket folk och olika aktiviteter. Det gillar jag!

2) Det blir väldigt mycket folk så jag skulle önska ännu större mässhallar. Samtidigt har vi det så bra som bor på campingen. Blir det för mycket kan vi gå ut och ta en paus för att sedan komma tillbaka när det är lugnare.

Petri Tarakkamäki och Tina Mörk från Karlskoga

1) Det är gemensamheten som är det stora. Här träffar vi folk som vi bara träffar en gång om året. Sedan gilalr jag möjligheten att få gå runt och drömma om utbudet inne på mässan. Allt finns ju här!

2) Lördagen blir lite trång med alla mäniskor men det är inte så mycket att göra åt. Intresset runt camping är stort och för mig som varit här sedan i måndags är det lätt att anpassa mig så att jag kanske lägger mer tid på en lugnare dag.

Lena och Bella Hugosson från Landsbro.

1) - Lekrummet! Där kan man hoppa hoppborg, leka med barbie, rita och leka lego. Men jag lekte inte med lego.
  - Hela den här mässan är som ett stort fenomen! För oss som är första gången på campingen är det så speciellt och kul att se alla de här camparna. Sedan är det förstås utbudet, det är mycket att titta på som man kan drömma om.

2) Ja, det skulle i så fall vara att vi är fem i familjen så det känns lite trångt i vår husvagn.