Jennie Filipsson Eriksson och Rebecca Benje, initiativtagare till Elmia Icelandic Power Show

Elmia Icelandic Power Show får världsrankingstatus

Det är nu klart att helgens islandhästtävling på Elmia får världsrankingstatus. Det innebär att de som tävlar här får tillgodose sig sina poäng på en världsrankinglista som utfärdas för alla ekipage i hela världen.

– Förutom att vara en världspremiär för islandshästtävlingar på ovalbana inomhus är Elmia Icelandic Power Show nu den första tävlingen på inomhusbana som får världsrankingstatus, säger Jennie Filipsson Eriksson, en av initiativtagarna till tävlingen.

Efter att banan färdigställdes har den mätts och kontrollerats av fem FEIF-domare.

– Detta innebär ett lyft för hela sporten och det innebär att tävlingen troligtvis kommer attrahera fler internationella ryttare framöver, avslutar Jennie Filipsson Eriksson.

Kontaktpersoner:
Jennie Filipsson Eriksson 070-499 94 23