Enda dubbelnollan Karin Martinsen knep förstaplatsen

Sista man ut i omhoppningen blev också klassens segrare. Karin Martinsen och hennes Järta (SWB) tog hem segern i 7-årsfinalen under lördagen inför fullsatta läkare på Elmia Scandinavian Horse Show.

Efter en spännande grundomgång var det fem ekipage som tog sig till omhoppning när 7-årningarnas final avgjordes under lördagen på Elmia Scandinavian Horse Show. Det var de 16 bästa ekipagen från de tidigare kvalen som red i finalen. Hindrena låg på 1.40 m i höjd och klassen presenterades av Agria Djurförsäkringar. Som klassens enda dubbelnolla knep Karin Martinsen och Järta (SWB) segern.

Andraplaceringen tog Amanda Ericsson och Cool Cobra som hade omhoppningens snabbaste tid men som fick med sig ett nedslag. Lokala ryttaren Jens Wickström från Jönköpings Fältrittklubb och hästen Glimra JPD (SWB) knep fjärdeplatsen i finalen.

- Jag är superglad och jättestolt över hästen, hon har verkligen överbevisat många mer än mig. En riktig fighter från den första starten hon gjorde här, hon var trea i första kvalet, vann andra och så går hon in och vinner finalen, det är verkligen toppen, berättar en mycket nöjd Karin Martinsen om sin häst.