Jämnt när sista kvaltävlingen av Lövsta Future Challenge avgjordes

Det var jämnt på Elmia Scandinavian Horse Show när sista kvaltävlingen av Lövsta Future Challenge ägde rum under söndagen. Amanda Eklund och hästen Sambucus vann efter en jämn strid.

14 talangfulla unga ryttare i åldern 16 till 25 år red programmet de FEI Grand Prix UR (16-25). Domare för klassen var Annette Fransén Iacobaeus, Maria Colliander och Gustaf Svalling. Ryttarna visade upp fina ritter och det var oerhört jämt.

Segern togs hem utav Amanda Eklund och Sambucus som landade på 71,434%. Andraplaceringen knep Mathilde Hannell och Deela Mae som red ihop 71,202%. Detta var den sista kvaltävlingen för Lövsta Future Challenge, och det står nu klart vilka ekipage som får rida i finalen. Några utav dem är Alva Lander, Mathilde Hannell, Amanda Eklund och Sanna Nilsson.

- Jag är så klart jättenöjd och glad över min häst. Jag är så fantastisk stolt över hästen, och det var jätteroligt att vara inne på banan, berättar en nöjd Amanda Eklund om dagens ritt.

Kvaltävlingen presenterades av Lövsta Future Challenge.