Många felfria ekipage under 4-årsfinalen

Det var flera felfria ritter under 4-åringarnas final på Elmia Scandinavian Horse Show. Domarna Jens Fredricson och Henrik von Eckermann berömde startfältet och gav tillslut segern till Clara Lindgren och Cappa H.

Inför fullsatta läktare avgjordes 4-åringarnas final i hopparenan. Hindrena låg på 1,05 meter och klassen presenterades utav Hansbo Sport. Det var de 24 bästa ekipagen från gårdagens kval som startade i finalen. Det var flera felfria rundor och fina hästar under finalen.

På banan stod Jens Fredricson och Henrik von Eckermann som bedömde hästarnas teknik och inställningen. Det var också de som utsåg vinnaren av finalen som tillslut blev Cappa H riden av Clara Lindgren.

- Det är en väldigt ridbar häst, jag har bara haft henne i två månader men hon utvecklas bra hela tiden, berättar Clara Lingren om sin häst efter finalen.