En heldag tillsammans med experter på robotautomation som ger exempel ur användarens perspektiv.

Pressinbjudan: Heldagskonferens om robotbaserad automation

För att säkerställa en hållbar konkurrenskraftig produktion i Sverige är robotiserad automation en nödvändighet. Den 12 september ger heldagskonferensen på Elmia i Jönköping en unik överblick av potentialen med robotbaserad automation i mindre och medelstora företag.

Konferensen är uppdelad i fyra block där robotbaserad automation diskuteras från olika perspektiv. Förmiddagen handlar om industrin som en viktig tillväxtmotor i svensk ekonomi och följs av ett pass med fokus på stöd och förutsättningar för automation.

Eftermiddagen bjuder på framgångssagor från industriella företag som delar med sig av lärdomar och lyckade investeringar i automation. Sista passet belyser ny teknik och trendspaning på framtida användningsområden.

Konferensen arrangeras vartannat år av SWIRA (Swedish Industrial Robot Association) i samarbete med Tillväxtverket, FKG (Fordonskomponentgruppen), Robotdalen, SAG (Svenska Automationsgruppen) och Elmia Automation.

Välkommen att bevaka konferensen Robotbaserad Automation på Elmia i Jönköping
den 12 september 2017.

Höjdpunkter ur programmet

10.10-10.30 Nyindustrialisering och Smart industri,