Pressinbjudan: Het mässa med gröna nyheter – Elmia Garden 2015

Hösten står för dörren och Norden är hetare än någonsin i trädgårdsdetaljhandeln. På Elmia Garden kan vi i år presentera många nya internationella plantskolor och krukväxtleverantörer som vill nå den nordiska marknaden. Välkommen på pressvisning tisdagen den 29 september kl. 12.30 i Hall D.

I samarbete med Blomsterfrämjandet presenterar vi en träffsäker rapport om den kommande säsongens nya gröna trender, som har fått namnen Blomster Couture, Dark Forest och Stadsodlarens Trädgård. Trenderna för 2016 förklaras och demonstreras på flera olika sätt och Blomsterfrämjandet finns på plats.

Självklart avslöjas även de nominerade till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2016. I år var det Urbaneros odlingskruka i mikrofiber som levde upp till experternas förväntningar och stod som vinnare. Vem kammar hem det prestigefyllda priset 2016?

På mässgolvet kan du sedan dessutom ta del av utställarnas nyheter, olika aktuella föredrag och följa när floristernas tävling Flower Grand Prix avgörs.

Varmt välkommen till norra Europas största mötesplats för trädgårdsdetaljhandeln!

Mer information hittar du på vår hemsida:

Du anmäler dig till pressträffen via ackrediteringsformuläret:

Andra pressaktiviteter på mässan:

Svenska Plantskolors pressträff, 29 sept kl 14.30, se bifogad information

Blomsterfrämjandets inbjudan till Trendmontern, 29 sept kl 16.00, läs mer här: http://www.mynewsdesk.com/se/blomsterframjandet/pressreleases/vaelkommen-till-blomsterfraemjandets-presstraeff-1220260