Därför är Elon stolt huvudsponsor till årets ”Så Mycket Bättre”

Den 30 oktober startar den tolfte säsongen av det populära TV-programmet ”Så Mycket Bättre” på TV4. Precis som tidigare år har Elon, Sveriges ledande kedja för vitvaror och hemelektronik, valt att gå in som huvudsponsor till programmet. Produkter från Elon kommer finnas med i inspelningsmiljöerna och företaget kommer även låta partnerskapet bli en språngbräda för att ”prata känslor” kopplat till lösningar och tjänster i hemmet.

”Partnerskapet börjar nästan bli en tradition för oss och vi längtar lika mycket varje år till hösten då den nya säsongen startar,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Precis som alla fantastiska artister i programmet skapar känslor med sina musikaliska nytolkningar, kommer vi under säsongen lyfta fram den sköna känslan när vi får saker i hemmet att bara fungera.”

Årets upplaga av det populära programmet innehåller etablerade artister som Peter Jöback, Casper Jarnebrink och Siw Malmqvist, likväl som heta nykomlingar som Moonica Mac. Programmet leds av värdparet Thomas Stenström och Melissa Horn. Precis som tidigare år planerar Elon att uppmärksamma partnerskapet på olika sätt i kedjans över 400 butiker runt om i Sverige. Dessutom kommer produkter från företaget att finnas med i programmet.

Under det prövande år som varit har man på Elon sett hur hemmet blivit ännu viktigare för många svenskar och man har mött många kunder som satsat på att skapa mer hemkänsla.

”Genom att vara huvudsponsor för Så mycket bättre får vi förhoppningsvis möjlighet att föra in lite glädje i människors hem och uppmärksamma de små fina stunderna i vardagen,” säger Christian Dahlborg på Elon.

Christian Dahlborg Marknadschef Elon Group AB
christian.dahlborg@elongroup.se

Camilla Waldmark PR & kommunikationsansvarig Elon Group
camilla.waldmark@elongroup.se

• detaljhandel
  • reklam
  • tv4
  • retail
  • så mycket bättre
  • sponsorskap

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare. Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2021 vann Elon sin kategori i Empati Grand Prix.