Elon stärker greppet med ljud och bild

Elon, Nordens ledande fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik, stärker sin satsning på hemelektronik i Sverige. Under 2022 har 12 Elon Ljud & Bild-butiker öppnats i Sverige och med tillskottet av dessa butiker blir nu Elon en komplett leverantör av både vitvaror och hemelektronik på fler orter i Sverige.

”Under 2022 har vi satsat hårt på att utveckla erbjudanden som möter svenskarnas behov i vardagen och därför är det naturligt att vi nu finns tillgängliga på fler orter i landet,” säger Stefan Lebrot, VD på Elon.

2019 startade varumärkessamarbetet med dåvarande Audio Video-butikerna, med Electra som ägare, och butikerna bytte då namn till Elon Ljud & Bild. Därefter har hemelektronikerbjudandet integrerats på elon.se med en gemensam e-handel för både hemelektronik och vitvaror. Elon har under 2022 gått samman med Electra och kan, när året nu närmar sig sitt slut, räkna antalet Elon-butiker i Sverige till 335 stycken, varav 139 med Elon Ljud & Bild-tillhörighet.

”Elon har alltid handlat om den lokala marknaden, att förstå de lokala förutsättningarna och de lokala behoven och med ett utökat antal butiker får vi ännu fler möjligheter att vara närvarande i det som betyder allra mest för våra kunder, vardagen,” säger Stefan Lebrot.

Här är alla Elon Ljud & Bild-butikerna som öppnats under året:

• Upplands Väsby
  • Tyresö
  • Mall of Scandinavia
  • Jägersro, Malmö
  • Högdalen
  • Tierp
  • Emporia, Malmö
  • Vallentuna
  • Sickla (tidigare Elon, ny som Elon Ljud & Bild)
  • Gällivare (tidigare Elon, ny som Elon Ljud & Bild)
  • Nyköping (tidigare Elon, ny som Elon Ljud & Bild)
  • Järpen, (tidigare Elon, ny som Elon Ljud & Bild)

”Med Elon i ryggen blir det enklare att erbjuda det som behövs i vardagen på ett kostnadseffektivt sätt. Vi har satsat hårt på att rekrytera lokala medarbetare som både kan lyssna och ge råd och den nyöppnade butiken kommer ha ett starkt lokalt engagemang,” säger Oliver Pajakovski som är ansvarig för den nya butiken Elon Ljud & Bild i Emporia, Malmö.

Elon AB (publ) är en ledande frivillig fackhandelskedja i Norden för produkter till hemmet med fokus på kök, vitvaror, hemelektronik, telekom och belysning vilka erbjuds företag och konsumenter. Elon AB (publ) erbjuder produkter och tjänster via fler än 900 butiker ägda av frivilliga fackhandlare och entreprenörer samt distributionstjänster och skräddarsydda lösningar inom logistik, tredjepartslogistik, handel och IT.
För mer information, besök gärna https://www.elongroup.se/