ELON tecknar samarbetsavtal med Fastighets AB L E Lundberg

Efter ett drygt års medvetet och målinriktat arbete har ELONs bygg och fastighetsatsning gett ytterligare resultat. ELON-butiken Elektrokyl i Norrköping har initierat och tecknat samarbetsavtal med fastighetsägaren Lundbergs. ELON-butiker kommer att garantera Lundbergs hyresgäster snabb och professionell service av vitvaror på orterna i fastighetsbeståndet.

Magnus Wicksell, ansvarig för bygg- och fastighetsförsäljning på ELON-butiken Elektrokyl i Norrköping, tog kontakt med Lundbergs vars huvudkontor ligger i just Norrköping.

- Vi vet att vi kan leverera när det gäller produkter, tjänster och mjuka värden, säger Magnus Wicksell. I Norrköping är det vi – ELON Elektrokyl - som hanterar detta, men jag känner mig trygg i att mina kollegor på ELON-butikerna i de övriga orterna kommer att prestera minst lika bra.

Lundbergs är en av Sveriges största privata fastighetsägare med fastighetsbestånd i Norrköping, Linköping, Södertälje, Stockholm, Eskilstuna, Örebro, Karlstad, Arvika, Göteborg och Jönköping med målsättningen att vara fastighetsbranschens mest konkurrenskraftiga och utvecklingsorienterade företag. Valet att börja samarbeta med ELON kommenterar Anna Fredriksson, ansvarig för Lundbergs centrala avtal, så här:
- För oss är det viktigt med ett bra och nära samarbete med våra leverantörer. Kombinationen av lokala kontakter på de orter vi verkar samt de fördelaktiga priser som ELON kan erbjuda gjorde att vi valde att teckna avtalet.
- Det ska inte spela någon roll om det är Lundbergs eller ELONs personal som kommer för att byta ut en vitvara
, menar Anna Fredriksson. Hyresgästen ska känna samma trygghet i båda fallen och våra förväntningar är att vi tillsammans kan utarbeta rutiner som gör att våra hyresgäster får ett bra bemötande.

Magnus Wicksell på ELON Elektrokyl bekräftar detta:
- Vi har ett system för serviceanmälan som underlättar hanteringen för hyresgästerna och vi är övertygade om att både vi och Lundbergs kommer att se detta samarbete som en start på något riktigt bra.

Ulf Thorwalls, affärsområdeschef för B2B ELON Group:
- Vi ser att många fastighetsägare är intresserade av det upplägg vi kan erbjuda – bland annat ett brett utbud av vitvaror, installation och dessutom service på helgerna. Fokus för vårt arbete är att ge våra gemensamma kunder, hyresgästerna, bästa möjliga service.

Avtalet är treårigt med option på ytterligare ett år och började gälla i maj 2017.

För mer information, kontakta:

Magnus Wicksell, ELON Elektrokyl, magnus.wicksell@elektrokyl.com, 070-838 98 00

Anna Fredriksson, Fastighets AB L E Lundberg, anna.fredriksson@lundbergs.se, 0709-2166 03

Ulf Thorwalls, affärsområdeschef för B2B ELON Group AB, ulf.thorwalls@elongroup.se, 072-080 13 99

• lundbergs
  • norrköping