Expertpanel ska guida i hemmet

Elon är Nordens ledande fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik med butiker i Sverige från norr till söder drivna av eldsjälar och experter. Det personliga mötet och rekommendationen till kunden är viktiga delar bakom kedjans framgångar. Därför satsar Elon nu på att erbjuda ännu mer rådgivning, via sin nya expertpanel som kommer hittas på bland annat elon.se.

”Även om vi är Sveriges största butikskedja i antal butiker så jobbar vi tätt integrerat mellan olika kanaler och därför är det naturligt att vår rådgivning följer kunden sömlöst mellan butiker och digitala kanaler,” säger Camilla Waldmark, PR & kommunikationsansvarig på Elon.

Den nya expertpanelen ska hjälpa kunden att hitta rätt när det gäller allt från den bästa energisnåla diskmaskinen till ljussättning av vardagsrummet och hur man lyckas bäst med hemmabion. Med ett flertal experter täcker Elon in det mesta i kundernas vardag och deras tips och svar på frågor kommer att hittas på såväl elon.se som i övriga digitala kanaler och i Elons magasin ”Hem & Kök”.

”I varje butik finns det experter som kan mer än de flesta om viktiga områden i hemmet och nu får fler möjlighet att ta del av dessa medarbetares kunskap direkt i mobilen, på datorn eller i våra magasin”, säger Camilla Waldmark på Elon.

Elons nya expertpanel består bland annat av:

• Johan ”Vitvaru-Johan” Westergren, expert på vitvaror
  • Anders Vestlund, expert på vitvaror och apparater för köket
  • Elvira Wikström, expert på köksplanering
  • Stefan Navrozidis, expert på inomhusklimat
  • Håkan Gustafsson, expert på belysning
  • Henrik Tjärnberg, expert på värmesystem
  • Medi Khaghani, expert på ljud och bild
  • Stefan Hejneborg, expert på smarta hemmet
  • Markus Nyström, expert på småel

Panelen nås via: https://www.elon.se/experter/vara-experter

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare. Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2021 vann Elon sin kategori i Empati Grand Prix.