Pressmeddelande -

Elrätt har Sveriges bästa webbutbildning – tog första pris i Swedish Learning Awards

Elrätt tillsammans med Future First fick igår kväll motta första pris i kategorin ”Bästa kompetenssatsning” vid Swedish Learning Awards årlig gala i Stockholm. Måluppfyllelse, affärsresultat, pedagogiskt upplägg och användarvänlighet var några av de kriterier som juryn tittade extra på.

Juryns motivering för Elrätts webbutbildning "Kundmötet" löd: ”En nysatsande produktion rätt i tiden! Med en aptitlig utbildning byggd för mobila enheter har man med bidraget skapat en lättillgänglig lösning som engagerat en spridd målgrupp och tydligt bidragit till kundnyttan.”

- Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada för utmärkelsen. Vi har fått mycket bra respons på utbildningen av Elrätta medlemmar både för det lättillgängliga formatet och innehållet. En omfattande undersökning genomförd av Novus visar även på förändrat beteende i mötet mellan elinstallatör och kund, säger Hans Nyblom, ansvarig för affärsutveckling på Installatörsföretagen och Elrätt.

Elrätts webbutbildning ”Kundmötet” är tillgänglig för alla som är medlemmar i Elrätt. Syftet med utbildningen är att elinstallatören ska kunna dra nytta av sin expertroll och bli ännu bättre på att hjälpa kunderna att välja smarta eltekniklösningar.

Swedish Learning Awards arrangeras årligen av Swedish Learning Association i samarbete med Promis och Medieinstitutet. Tävlingen har sex olika tävlingskategorier. Syftet är att rikta strålkastarna mot Sveriges bästa utbildningar och de utbildningsköpare och leverantörer som står bakom dessa.

För mer information, kontakta:

Hans Nyblom, Affärsutveckling, Installatörsföretagen, Elrätt
hans.nyblom@installatorsforetagen.se

tel: 08-762 74 97

• Vetenskap, teknik

• kundmötet
  • swedish learning awards
  • smart elteknik
  • elrätt
  • elektriker
  • elinstallatör

Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister och de Elrätta elleverantörerna med det gemensamma syftet att informera om möjligheterna med modern elteknik. Läs mer om Elrätt på www.elratt.se