Embrink nominerad till Sveriges bästa byrå

Embrink har nominerats i kategorierna "Sveriges Bästa Designbyrå" och "Sveriges Bästa Varumärkesbyrå".

"Vi är den enda byrån med två nomineringar. Det är ett viktigt erkännande av vår dubbla kompetens. Vi har lång erfarenhet av att bygga starka varumärken tillsammans med våra kunder. Detta är särskilt viktigt nu när vi går in i en lågkonjunktur. Då krävs det att både kunna identifiera varumärkets unika position och samtidigt ge det tydlig visuell identitet. "Design makes your business visible" är vår affärside", berättar Mats Dafnäs och Rossen Lingbell, varumärkesstrateger på Embrink.

Mer än 1.700 av Sveriges köpare av kommunikation deltog i "Sveriges Bästa Byrå", ett nöjdkundindex. Undersökningen genomförs för nionde året på uppdrag av tidningen Resume och bedömer bl.a byråernas kreativitet och förmåga att skapa affärsnytta för sina kunder.

"Jag vet att många marknadschefer tycker att en placering i Sveriges Bästa Byrå är betydligt viktigare än både Guldägget och 100-wattaren", säger Viggo Cavling, chefredaktör på Resume.

Tävlingen avgörs den 10 december i Stockholm.

• embrink
  • varumärkesstrategi