Gå direkt till innehåll
Göteborg Landvetter Airport installera ny belysning för P-hus Nord och har gett förtroendet till Emil Lundgren

Nyhet -

Emil Lundgren - elteknikpartner när Göteborg Landvetter Airport uppdaterar till LED belysning

Emil Lundgrens industrienhet i Göteborg har fått förtroendet att uppdatera och installera ny belysning för P-hus Nord på Göteborg Landvetter Airport. Uppdragsgivare i projektet är Swedavia AB.

Emil Lundgren kommer att ersätta och installera belysningsarmaturer i P-hus Nord, med tillhörande ramper på Göteborg Landvetter Airport. Befintlig armatur i P-huset byts ut till LED armaturer och skapar då en hållbar energilösning.

- Vi är stolta över att få vara elteknikpartner för moderniseringen av belysningen i parkeringshuset på en av Sveriges största flygplatser. I uppdraget för Swedavia skapar vi möjlighet för ett hållbart och modernt belysningssystem som kommer att skapa energieffektivitet för P-huset och flygplatsen, säger Magnus Fredrickson enhetsansvarig för Emil Lundgren Industri i Göteborg.

Emil Lundgren kommer att utföra uppdateringen av armaturbelysningen med omgående start. Arbetet ska vara färdigställt till början av sommaren 2023.

Anita Kastö

Presskontakt Kommunikationschef VINCI VINCI Energies Nordic VINCI Energies Nordic Emil Lundgren Hemsida

En helhetspartner inom elteknik

Emil Lundgren är elteknikpartnern som möjliggör energiomställningen. Vi erbjuder lösningar och installationer och för industri, samhällsbyggnad och energieffektivitet. Våra affärsenheter finns på flera orter, från Malmö i söder till Uppsala i norr. Tillsammans med våra drygt 500 medarbetare omsätter vi årligen över 800 miljoner.
Emil Lundgren är ett lokalt varumärke inom VINCI Energies nätverk i Sverige.

Välkommen till Emil Lundgren AB – vi möjliggör energiomställningen!

Emil Lundgren AB
Knipplekullen 11