Empowered Health blir samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor

Empowered Health blir samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor

Empowered Health blir godkänd associerad samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor, branschorganisationen för företagshälsovården (FHV).

Empowered Health samarbetar med några av Sveriges ledande och mest innovativa företagshälsovårdsaktörer och tillsammans med våra kunder skapar vi digitala lösningar som förenklar arbetssättet från kartläggning till behandling till utvärdering och efterkontroll på både individ- och organisationsnivå.

Empowered Healths digitala erbjudanden är framtagna för att möta företagshälsovårdens särskilda utmaningar och komplexa tjänsteleveranser. Genom vårt unika digitala årshjul för automatiserade skattningsscheman erbjuds ett stort värde för företagshälsornas kundföretag och kundanställda.

Årshjulet ställer rätt frågor vid rätt tillfälle till rätt individ och ger en kontinuitet i datainsamlingen vilket resulterar i insikter på löpande band. Med bas i Årshjulet får kunderna tidiga indikationer och därför tidigare insatser vilket kan minska både sjuknärvaron och sjukfrånvaron. Denna kontinuerliga datainsamling är själva motorn i det proaktiva arbetet, att i realtid identifiera anställda som behöver puffas i rätt riktning mot god hälsa och ett gott arbetsliv.

– Vi hjälper företagshälsorna med en systematisk process för hur de går från styckeförsäljning av tjänster till en kontinuerlig och datadriven leverans mot kund, säger Theodor Jikander, vd på Empowered Health.

– Det är lika komplext att hantera kartläggning, analys och rapportering för de hälsor som jobbar med 1 000 kundanställda, som för de med 100 000; behoven är desamma, och likaså verktygen som vi har utvecklat. Vårt erbjudande blir därför ännu starkare för de som inte har resurser att utveckla egna digitala verktyg och flöden.

Genom partnerskapet med Sveriges Företagshälsor kan Empowered Health hjälpa medlemmar som söker lösningar som inte bara skattar nuläge löpande, utan även behöver hjälp med rekommendationer och åtgärder baserat på de insikter som datan möjliggör. Det proaktiva och preventiva arbetet ligger i företagshälsovårdens DNA men behöver bli ännu mer tillämpat ute i arbetslivet. Det finns efterfrågan från progressiva kundföretag, som söker proaktiva program och åtgärder för att förbättra och upprätthålla hälsan hos sina anställda och sänka kostnaderna genom att förebygga sjukfrånvaro.

– Kunderna vill inte bara veta hur deras anställda mår, de vill kunna agera på informationen, gärna i realtid. Vi sluter cirkeln från kartläggning till åtgärd till tydlig och handlingsbar rapportering på ett sammanhållet sätt, tillägger Theodor Jikander.

– Som associerad samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor har Empowered Health nu större möjlighet att påverka både företagshälsovården och näringslivet så att fler får kunskap om alla digitala och digifysiska möjligheter. Tillsammans med våra kunder jobbar vi alla i teamet på Empowered Health hårt för att skapa förutsättningarna för ett hälsosamt, säkert och stimulerande arbetsliv för alla, avslutar Theodor Jikander.

SLUT

Om Empowered Health

Empowered Health grundades 2017. Företaget har idag 22 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg och Lund och verksamhet i tre länder. Några av Empowered Healths lösningar är Healo, STAAR, HCC och Min FHV. Företaget är i en expansiv fas sedan pandemin startade och det senaste året har företaget kontrakterat många stora och medelstora vårdgivare och företagshälsovårdsaktörer i flera länder.

Läs mer på www.sverigesforetagshalsor.se