Gå direkt till innehåll
Guided Heroes går in som ny supporter i En Svensk Klassiker, de är ett nytt spännande företag och varumärke med modern träningsrådgivning.

​Guided Heroes är ny supporter till En Svensk Klassiker

En Svensk Klassiker välkomnar Guided Heroes som ny samarbetspartner. Guided Heroes erbjuder via ett månadsabonnemang personlig coaching och anpassad träningsrådgivning till dig som ska genomföra En Svensk Klassiker.

Med månadsabonnemanget Klassikercoachen från Guided Heroes får man personligt anpassad träningsrådgivning och uppföljning inom alla fyra discipliner genom hela sin klassiker. En personlig huvudcoach planerar träningen efter individuella förutsättningar, följer upp träningen varje månad och justerar träningsprogrammet inför nästa lopp.

– Det känns jättebra att få in Guided Heroes som supporter i En Svensk Klassiker, ett nytt spännande företag och varumärke. Med modern träningsrådgivning kan de bidra till en förbättrad folkhälsa och att fler klarar av att genomföra någon av våra fyra olika klassiker, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker.

- Att göra En Svensk Klassiker är krävande. För många blir det ett spännande, roligt men också utmanande år då många bitar ska falla på plats. Träningen ska rymmas i vardagen, kanske lite mer än förr. Det kommer att behövas mycket planering och framför allt stöttning från familj och vänner. Ensam är inte alltid starkast och vi tror också att många kan behöva kontinuerliga råd från en personlig coach. Det är där vi vill hjälpa till, säger Björn Johansson, en av grundarna och partneransvarig på Guided Heroes.

Månadsabonnemanget Klassikercoachen är det första steget i ett samarbete som kommer förstärka Guided Heroes vision att hjälpa människor i rörelse att överträffa sina mål genom personlig och individuellt anpassad träningsrådgivning.

Passa på att träffa några av coacherna från Guided Heroes på Lidingöloppsmässan 28-30 september. Abonnemanget Klassikercoachen börjar säljas 21 september.

Om Guided Heroes
Vi guidar människor inom cykling, löpning, simning och längdåkning. Allt började med insikten att den ökade mängd data vi får fram genom puls- och effektmätning också leder till ett ökat behov av analys och träningsrådgivning. Med bättre tillgång till information och med hjälp av smart teknik kan våra coacher ta fram effektiva träningsplaner till alla nivåer av träning i en motionärs ofta stressiga vardag. Vår innovativa träningsplattform Analytics går att nå online eller ladda ner som app.

Ytterligare information finns på guidedheroes.se/klassikercoachen

För frågor:

Michael Thorén, VD, En Svensk Klassiker AB