NeH blir medaljleverantör till En Svensk Klassiker,  Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet från och med 2017.
NeH blir medaljleverantör till En Svensk Klassiker, Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet från och med 2017.

NeH levererar medaljer till En Svensk Klassiker från och med 2017

En Svensk Klassiker och de fem evenemangen Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet inspirerar varje år ca 180 000 personer till rörelse och träning. En viktig symbol för de som genomfört ett eller flera av loppen är medaljen som ges efter att du fullföljt loppet och från 2017 har vi valt NeH som ny gemensam medaljleverantör.

Under senare år har det funnits en tydlig hälsotrend med rekordmånga anmälningar till motionslopp samt en nyfikenhet på att testa sig själv fysiskt och mentalt. Deltagandet i En Svensk Klassiker ökar stadigt och ca 10.000 personer kommer genomföra En Svensk Klassiker, Halvklassiker eller Tjejklassiker i år. Grundtanken är att motivera till motion och träning året runt. Det har lyckats långt över förväntan och fört med sig många fler positiva effekter än någon kunnat ana. Stoltheten över att ha klarat av En Svensk Klassiker är oslagbar och många återkommer år efter år.

“Att få leverera den viktiga medaljen till En Svensk Klassiker och alla lopp som ingår är en ära för NeH och ett viktigt led i vår satsning på att stimulera till träning. Många av våra kunder arbetar med förebyggande hälsa och att då vara delaktig i En Svensk Klassiker ger oss en möjlighet att stödja detta arbete”, säger Peter Holm, VD på NeH.

”Vi är oerhört glada att samarbeta med NeH, som i flera år bevisat att de är en av Sveriges främsta leverantörer. Det är ett ärofyllt uppdrag att leverera medaljen till alla deltagare. Medaljen är för många symbolen för ett väl genomfört lopp men också för resan dit med månader av träning och förberedelser. Vi ser med förväntan fram emot de kommande åren tillsammans med NeH, säger Michael Thorén, VD för En Svensk Klassiker.

En Svensk Klassiker är en idrottsutmaning utöver det vanliga där du inom en 12 månaders period skall skida Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, cykla Vätternrundan, simma Vansbrosimningen och springa Lidingöloppet. Vår mission är att göra Sverige och svenskarna friskare och grundtanken är att motivera till motion och träning året om. Genom projekt som Skolklassikern, ICA-klassikern och Arbetsplatsklassikern uppmanar vi till rörelse i hela Sverige oavsett ålder.

NeH är ett av Sveriges ledande företag inom profilprodukter som arbetar för att stärka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt innovera och utveckla nya produkter och tjänster för sina kunder. NeH har många företag starka varumärken som kunder i Sverige, Norge och Finland.

För mer information, vänligen kontakta:

NeH: Peter Holm, VD, 0702-11 99 95 (www.neh.com)

En Svensk Klassiker: Michael Thorén, 070-559 72 21 (www.ensvenskklassiker.se)