TENA Men är ny leverantör till En Svensk Klassiker

En Svensk Klassiker har glädjen att välkomna hygienvarumärket TENA Men som ny leverantör under 2018. Grundtanken med En Svensk Klassiker är att motivera till motion och träning året runt för alla åldrar, oavsett om du genomför de olika loppen på plats eller via våra digitala kanaler på hemmaplan. Under senare år har det funnits en tydlig hälsotrend med ett större intresse för att testa sig själv fysiskt och mentalt, men det finns de som inte tar del av den här rörelsen och intresset på grund av problem med urinläckage. Det drabbar var fjärde man över 40 år idag och behöver inte begränsa deras möjligheter att träna och motionera. Idag uppger nästan var tionde person som lider av urinläckage att det är ett hinder för träning enligt en undersökning från Tena.

- Genom att samarbeta med En Svensk Klassiker vill vi visa att urinläckage inte behöver stoppa någon från att leva ett aktivt liv och göra precis allting som man brukar, vare sig det är att genomföra ett krävande lopp, åka på semester eller bara gå ut och träffa vänner, säger Johanna Nilsson, Kommunikationsansvarig för TENA Men.

Att ämnet är tabu, gör att många som lider av urinläckage inte vet att det finns produkter speciellt utvecklade för män och att få vågar söka hjälp för sina problem.

-Att röra på sig är viktigt för hälsan och då vill vi verka för att fler män vågar träna även om de lider av urinläckage. Att var tionde undviker träning av rädsla för läckage är något vi vill vara med och förändra. De allra flesta sporter går alldeles utmärkt att träna med rätt anpassade skydd, såväl löpning som styrketräning och skidåkning, säger Johanna Nilsson.

-En Svensk Klassiker är glada att välkomna TENA Men som leverantör inför 2018. Vi hoppas vårt samarbete kan belysa hur vanligt detta problem är och visa på att du fortfarande kan genomföra tuffa, fysiska utmaningar med rätt hjälpmedel, säger Michael Thorén VD En Svensk Klassiker

Läs mer om diskreta skydd speciellt utformade för män på www.tenamen.se

TENA erbjuder även ett brett sortiment av produkter för kvinnor som du hittar på www.tenalady.se

Kontakt: Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker
michael.thoren@ensvenskklassiker.se

För ytterligare information:

Sofia Hallberg, Communications Director, Essity region Nordic
Sofia.hallberg.ext@essity.com

Om Essity
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter och lösningar inom Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products och Medical Solutions), Consumer Tissue och Professional Hygiene. Vår vision är att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. Försäljning sker i cirka 150 länder under många starka varumärken som de globalt ledande TENA och Tork samt andra varumärken som exempelvis Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare och nettoomsättningen 2016 var cirka 101 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). Affärsverksamheten bygger på en hållbar affärsmodell där värdeskapande för människor och miljö sätts i centrum. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity ingick tidigare i SCA-koncernen. För mer information, besök www.essity.com.