Två tungviktare på väg, Peter Adamsson och Ove Johansson startar som technical designers på ENACO

ENACO fortsätter att utveckla bolaget och bygger ett team med stark kompetens från branschen.

Vi inleder 2023 med att fortsätta vår utveckling och den starka orderingången gör att vi behövt förstärka vår organisation och leveranskapacitet.

Vi har därför tillfört ny kompetens till organisationen med kompetens kring el och kyla. Avdelningen som arbetar med teknik & design är viktig och en del av bolaget som stödjer både vår service och projektverksamhet. Att hjälpa kunden att hitta rätt nivå av säkerhet och kundanpassa lösningar är vår vardag. Därför känns det extra kul att kunna berätta att vi anställt två tungviktare inom vår bransch. I starten av april så börjar Peter Adamsson som designer på elsidan och Ove Johansson som designer på kylsidan. Både Peter och Ove kommer från branschkollegan Coromatic, säger Mikael Berggren som är VD på ENACO.

ENACO Säkrar och förvaltar lösningar för kritisk infrastruktur såsom avbrottsfri kraft, kyla och nätverk till verksamheter med höga tillgänglighetskrav. Verksamheterna kan vara datacenter, sjukhus och flygplatser för att nämna några typiska miljöer. Vårt erbjudande omfattas av olika delar såsom rådgivning, design, installation, drift, underhåll samt övervakning. Våra medarbetare har en hög kompetens och arbetar proaktivt och alltid i dialog med kunden, tillsammans vill vi skapa långsiktiga relationer och möta dagens krav på säkerhet, hållbarhet och miljö.

I företagsgruppen ingår ENACO Network Services AB. Företagen är en del av Mind Industrial Group, ett investmentbolag med en långsiktig och engagerad ägarstruktur.

ENACO Sverige AB tryggar kraftförsörjning , klimat för och nätverk i verksamhetskritiska anläggningar. Företaget designar, bygger, underhåller och övervakar tekniska lösningar i fastigheter och datacenter och garanterar högsta säkerhet och tillgänglighet genom avbrottsfri drift.

I företagsgruppen ingår Enaco Network Services AB, där VD Marcel Huisman rapporterar till koncernchefen. Företagen är en del av Mind Industrial Group, ett investmentbolag med en långsiktig och engagerad ägarstruktur.