Kalle Jönsson, Regionchef ENACO Syd i Malmö

Karl-Johan "Kalle" Jönsson ny Regionchef hos ENACO i region Syd, Malmö

ENACO Sverige AB, verksamt inom infrastruktur för avbrottsfri drift och säkerhet till datacenter, fastigheter och andra kritiska miljöer, har anställt Karl-Johan Jönsson som Regionchef för region Syd med placering i Malmö.

Karl-Johan tillträdde tjänsten under andra halvan av augusti 2020. Han har lång erfarenhet av kritisk infrastruktur för datacenter och andra miljöer med höga krav på tillgänglighet.

Karl-Johan har arbetat lång tid hos Coromatic i södra Sverige och kommer närmast från Rittal där han även arbetat med försäljning av kritisk infrastruktur.

- Det är mycket glädjande att Kalle valde att komma till oss på ENACO. Jag är övertygad om att tillsättningen av Kalle kommer att bidra till att ytterligare öka våra marknadsandelar i regionen, säger Mikael Berggren, Operativ Chef på ENACO Sverige AB.

Efter att Kalle tillträtt sin tjänst har vi fått ett tillskott av ännu en kompetent medarbetare med stor branscherfarenhet och lokal förankring.

-ENACO har funnits länge och har en stark tradition och en solid bas i regionen. Jag ser fram emot att bidra och bli en del av laget i södra Sverige och där jag får presentera ENACOs breda och djupa kompetens för nya och befintliga kunder, säger Karl-Johan Jönsson.

ENACO levererar lösningar för kritisk infrastruktur såsom avbrottsfri kraft, kyla och nätverk till verksamheter med höga tillgänglighetskrav. Verksamheterna kan vara datacenter, sjukhus och flygplatser för att nämna några typiska miljöer. Vårt erbjudande omfattas av olika delar såsom rådgivning, design, installation, drift, underhåll samt övervakning. Våra medarbetare har en hög kompetens och arbetar proaktivt och alltid i dialog med kunden.

ENACO Sverige AB tryggar kraftförsörjning , klimat för och nätverk i verksamhetskritiska anläggningar. Företaget designar, bygger, underhåller och övervakar tekniska lösningar i fastigheter och datacenter och garanterar högsta säkerhet och tillgänglighet genom avbrottsfri drift.

I företagsgruppen ingår Enaco Network Services AB, där VD Marcel Huisman rapporterar till koncernchefen. Företagen är en del av Mind Industrial Group, ett investmentbolag med en långsiktig och engagerad ägarstruktur.