Mikael Martinsson, Affärsområdeschef ENACO Advisory

Mikael Martinsson tillträder som affärsområdeschef för Advisory hos ENACO

Att säkerställa en stabil och tillförlitlig infrastruktur är mer avgörande än någonsin i vårt digitalt drivna samhälle. Kontinuerlig kraftförsörjning och effektiv datakommunikation dygnet runt, året om, är en nödvändighet för företag, verksamheter och andra samhällskritiska funktioner, att framgångsrikt driva och utveckla sin verksamhet. Brister i dessa kritiska tjänster kan snabbt leda till allvarliga störningar i verksamhetens kontinuitet och framgång.

Därför har ENACO, i en strategisk satsning, ytterligare stärkt sin position inom rådgivningstjänster, och välkomnar Mikael Martinsson som ny affärsområdeschef för ENACO Advisory. Mikael som officiellt tillträder sin roll den 1 juli, har en gedigen bakgrund och med en karriär som spänner över flera ledande roller från avdelningschef till koncernchef och styrelseordförande – besitter Mikael en omfattande erfarenhet av att bistå ledningsgrupper, styrelser och ägare. Hans arbete har inriktat sig på att leda och genomföra såväl små som stora projekt och förändringsarbeten som är kritiska för affärsverksamheter. Mikael har dessutom bedrivit forskning om ekonomiska risker relaterade till byggnadsskador i ett förändrat klimat samt energioptimering vid Mittuniversitetet och Umeå Universitet.

Mikael Berggren, koncernchef på ENACO, uttrycker sitt förtroende för Martinssons förmåga att bidra till företagets tillväxt och framgång: "Med Mikael Martinssons omfattande erfarenhet och insikt inom affärsutveckling och strategiskt arbete, är vi övertygade om att han kommer att vara en värdefull tillgång för vårt team och våra kunder."

Mikael Martinsson ser fram emot att bidra med sin erfarenhet och kunskap till ENACO: "Det är med stor entusiasm jag ansluter mig till ENACO. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla och förbättra vårt erbjudande inom Advisory, för att möta och överträffa våra kunders förväntningar. I en värld där avancerade påverkanskampanjer och angrepp fortsätter att utgöra hot är betydelsen av att förbli i framkant genom forskning och samarbete stor, för att säkerställa att kritisk infrastruktur och system har stark motståndskraft”.

För ytterligare information kontakta:
Mikael Berggren, CEO, ENACO Sverige mikael.berggren@enaco.se