Pressmeddelande -

Enecto AB väljer Digital Element för att omvandla onlinebesökare till värdefulla affärsmöjligheter

Atlanta och Stockholm– (21 september 2010)Digital Element, den ledande leverantören av IP Intelligence solutions, meddelar idag att Enecto AB, ett av Europas ledande företag inom lead generation och riktad marknadsföring på internet, kommer att använda företagets patenterade NetAcuity®-teknik för att förbättra träffsäkerhet och analys i de båda lösningarna ProspectFinder® och Adaptive Content.

Enecto fokuserar på B2B-sektorn och hjälper mer än 500 kunder i 25 länder att identifiera anonyma webbesökare för omvandla denna kunskap till affärsmöjligheter. Med Digital Elements IP Intelligence-teknik kommer Enecto att kunna erbjuda en djupare information än vad andra leverantörer har. Exempelvis identifierar Enectos tjänst ProspectFinder de företag som visar intresse för kundens produkt, vilket kompletteras med information om besökarens geografiska position med Digital Elements lösning.

"Enectos kunder har uttryckt ett behov av en geografisk komponent för att öka effektiviteten och kraften hos våra lösningar", säger Björn Sperling, CMO på Enecto.  "Med tekniken från Digital Elements har möjligheterna att upptäcka och förstå vem som är intresserad av produkter och tjänster ökat och gjort det enklare att rikta in sig på dessa möjliga kunder med rätt information, vid rätt tidpunkt."

Digital Element’s IP Intelligence och geografiska spårningsteknik, som ger information om i övrigt anonyma onlineanvändare, till exempel geografisk position (land, region, stad och postnummer), anslutningstyp, internetleverantör med mera, ger en ytterligare dimension till Enectos riktade underlag för B2B-aktiviteter och gör att Enectos kunder kan förbättra sättet de hittar och kommunicerar med möjliga B2B-kunder på webben.

"Enecto är ett utmärkt exempel på ett teknikföretag som använder geografisk information som en välbehövlig extradimension i sina lösningar," säger Frank Bobo på Digital Element. "Precis som så många av de företag vi jobbar med valde Enecto NetAcuity eftersom vår databas IP Intelligence har visat sig vara marknadens mest noggranna."

Om Digital Element
Digital Element bildades 1999 och är det första företaget i branschen som jobbade med IP Intelligence, en diskret och integritetskänslig teknik som automatiskt visar geografisk information, anslutningshastighet, domännamn, internetleverantör, språk och andra egenskaper hos internetanvändare, helt baserat på deras IP-adresser. Den här kunskapen gör det möjligt för onlineföretag att anpassa innehållet för mer träffsäker och lönsam internetkommunikation, vilket gör den idealisk för riktad marknadsföring, lokalt anpassat innehåll, geografiskt hantering av rättigheter, lokal sökning och utökad analys. Digital Elements patenterade lösning IP Intelligence, med möjligheter till mycket noggranna lokaliseringsfunktioner används av branschledande marknadsföringsnätverk, webbpublikationer, sökmotorer, sociala nätverk, onlinebutiker, analytiska plattformar och onlineföretag i hela världen vilket har revolutionerat sättet att använda internet.

Digital Element är en affärsenhet inom Digital Envoy, en del av Landmark Interactive, ett Landmark Media Enterprises-företag. Mer information om Digital Element finns påhttp://www.digital-element.net.

Om Enecto

Enecto erbjuder tjänster för leadgenerering och riktad marknadsföring på internet. Företaget grundades i Sverige 2002 och har idag mer än 500 kunder i 25 länder.
Tjänsten ProspectFinder är idag integrerad med marknadens ledande CRM-system såsom Salesforce.com, Microsoft Dynamics CRM och Lundalogik Lime
Riktad B2B-annonsering innebär att en banner endast visas för annonsörens utvalda målgrupper.
Adaptive Content identifierar anonyma besökare och ger direkt rätt budskap till rätt målgrupp på ett företags webbplats. Adaptive Content är idag integrerad i Episervers CMS-system och ingår i Episerver Marketing Arena
www.enecto.com

Mediakontakter, Digital Element: