Medarbetare på Enerco drabbad av allvarlig arbetsplatsolycka

Det är med stor sorg vi tvingas meddela att en medarbetare på Enerco förolyckats efter en arbetsplatsolycka. Medarbetaren råkade på förmiddagen den 18 april ut för ett fall från hög höjd under ett uppdrag på ett industriområde i Gävle. Ambulans tillkallades till platsen och personen fördes till sjukhus. Medarbetaren bekräftades senare avliden.

Medarbetarens närmaste anhöriga är informerade och stöd till berörda kolleger på arbetsplatsen har satts in. En intern utredning kring olyckan inleds omgående parallellt med polisens utredning.

Enercos ambition är att vi alltid ska gå säkra både till och från jobbet. Det som inte får hända har hänt och det är mycket smärtsamt och sorgligt. Vi har förlorat en vän, kollega och medarbetare. Våra varmaste tankar och vår omsorg är hos den anställdes anhöriga, familj och vänner.

På Enerco arbetar vi tillsammans för att stärka svensk industri. Genom att ständigt söka smartare och effektivare sätt att hjälpa våra kunder bygger vi goda partnerskap som gör skillnad på riktigt. Vår koncern består av omkring 950 medarbetare som levererar teknik- och underhållstjänster av yppersta klass. Vi är verksamma på över 25 orter och vårt huvudkontor finns i Hofors.

Niklas Pettersson

Vd Enerco Group 070-796 70 50