Jörgen Nilsson har rekryterats som vd för Energikontor Norr

Jörgen Nilsson har rekryterats som vd för Energikontor Norr

– Rekryteringsgruppen är mycket glada för att Jörgen Nilsson tillträder som vd första maj 2023 och efterträder Katarina Delsing som går i pension. Jörgens bakgrund som civilingenjör och ledare kommer väl till pass när han tillsammans med medarbetare och styrelse tar nästa steg för Energikontor Norr. Energikontor Norr ska växa inom området ökad energieffektivitet och hållbarhet, säger Tomas Lejon, styrelseordförande Energikontor Norr.

– Jag ser fram emot uppdraget och det ska bli mycket spännande att tillsammans med medarbetarna ta verksamheten vidare nu när energi- och klimatfrågan är mer aktuell än någonsin, säger Jörgen Nilsson.

Jörgen Nilsson har gedigen ledarerfarenhet från både offentlig och privat sektor. Jörgen har representerat organisationer som Telia, Bisnode, Norrbottens kommuner, Luleå kommun och kommer närmast från en tjänst som affärsutvecklingschef på Bastard Burgers.

Kontakt:
Tomas Lejon, styrelseordförande Energikontor Norr AB

Vi är en oberoende kompetensresurs utan egna vinstintressen med uppgift att öka andelen förnybar energi, hushålla med energi och naturresurser och bidra till hållbar utveckling. Tillsammans med Region Norrbotten ägs Energikontor Norr av de 14 kommunerna i Norrbotten. Vårt energikontor ingår i ett nätverk av cirka 400 lokala och regionala energikontor i EU.