Framstegs VD nominerad till Årets VD och Årets Chef

Mats Eliasson är VD på Framsteg AB och har blivit nominerad till två fina utmärkelser – Årets VD och Årets Chef.  Mats har varit VD på Framsteg sedan 2008. Under årens lopp har Framsteg haft kraftig tillväxt och blivit utnämnd till Gasellföretag fyra gånger de senaste fem åren. 2012/2013 var Framstegs bästa verksamhetsår någonsin. Medarbetarna på Framsteg trivs på sin arbetsplats vilket den årliga medarbetarundersökningen visar år efter år. Vi känner också ett stort förtroende från våra kunder och samarbetspartners.

Mats, hur har du lyckats växa bolaget och ändå ha så många nöjda medarbetare?
Först och främst vill jag säga att vi är ett väldigt starkt team i Framsteg. Utan alla fantastiska Framstegare hade detta inte varit möjligt. Att växa i sig är ju positivt, men det är oerhört viktigt att få processer och system på plats som stöttar tillväxten, vilket på sikt också påverkar lönsamheten i företaget. Något som jag/vi kämpar för är att bolaget ska behålla sin själ, eller ”Framstegsandan” som vi kallar det, hittills har vi lyckats bra med det och därav våra framgångar.

Hur tänker du om framtiden?
Jag är övertygad om att vi kommer att göra framsteg även fortsättningsvis. Trots vår storlek på bolag så genomförde vi ett digert strategiarbete under förra verksamhetsåret som vi kommer att lansera under detta året. Detta gör vi kontinuerligt för att hela tiden kunna erbjuda våra kunder mer för mindre och på så sätt säkerställa deras affärsnytta utifrån gjorda investeringar.

Stort lycka till i nomineringarna!
Tack, ja vi får väl se hur det går. Jag känner stor tacksamhet och ödmjukhet ATT jag har blivit nominerad.

Ta gärna kontakt med oss så berättar vi mer hur det är att arbeta på Framsteg. Du kan även hitta mer information om vilka tjänster vi söker efter just nu under Karriär. Du når oss på telefon 010-333 30 00 eller via email jobb@framsteg.com
Läs mer om Framsteg på www.framsteg.com

Om utmärkelserna

Årets Chef
Det är tidningen Chef som står bakom utmärkelsen Årets Chef och utmärkelsen kommer att delas ut den 14 mars 2014 på Grand Hotel i StockholmUtmärkelsen syftar till att lyfta fram och belöna goda exempel bland Sveriges chefer och sprida deras budskap om det goda chef- och ledarskapet. Kriterier för Årets Chef är:Pristagaren har dokumenterad bra erfarenhet som chef genom att ha haft linjechefsroller med någorlunda omfattning, gärna flera roller. Visat goda resultat i de verksamheter som han/hon har varit ansvarig för. Varit chef i både med- och motgång och visat prov på bredd som chef och ledare. Pristagaren är en bra ledare med goda referenser från chefer och underställda kring ledarskapet.

Årets VD
Det är ledarskapssajten Motivation.se och utbildningsföretaget Executive People som står bakom Årets VD och utmärkelsen kommer att delas ut den 31 oktober 2013 i Stockholm.  Kriterierna för Årets VD är:Pristagaren har förmåga att bygga en organisation och har visat goda resultat i de verksamheter som han/hon har varit vd för.Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.Pristagaren arbetar i någon form aktivt med CSR (Corporate Social Responsibility), dvs att ta ansvar för hur företaget påverkar samhället, ekonomiskt, miljömässigt och socialt.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta på Framsteg besök gärna vår Karriärsida http://www.framsteg.com/karriaer

• Utnämningar

• mats eliasson
  • årets vd
  • årets chef
  • medarbetarundersökning

Vi på Framsteg är experter på beslutsstöd och underhåll. Vi skräddarsyr helhetslösningar utifrån kundens behov – från förstudie och utveckling till implementering och förvaltning. Framsteg har sedan år 2000 hjälpt företag att fatta bättre och snabbare beslut tack vare mer välgrundade beslutsunderlag. Vi ser till att data och information omvandlas till användbar kunskap som ger företaget konkurrensfördelar. Därav vår slogan ”Framsteg – för bättre beslut”.

Framsteg är partner med IBM och QlikTech, och vi har implementerat produkterna QlikView och Maximo till hundratals företag och organisationer i Norden. Bland referenskunderna finns merparten inom bank & finans, service & industri samt offentlig sektor. Exempel på referenskunder är Handelsbanken, VW Finans, Sveriges Kommuner & Landsting, Åklagarmyndigheten, Vattenfall och Coor Service Management. Framsteg är en av de största licensåterförsäljarna av QlikView i Norden.

Vi har blivit nominerade till Gasellföretag tre år på rad vilket är unikt. Våra kunder har stort förtroende för oss och vår årliga kundundersökning visar att 95% skulle välja Framsteg i sitt nästa projekt. 100 % av våra kunder kan rekommendera Framsteg till andra organisationer som står inför att investera i beslutsstöd, underhåll och verksamhetsutveckling.

Framsteg består av 50 talangfulla och motiverade medarbetare och har kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingborg, samt ett representationskontor i Oslo. Våra medarbetare trivs på Framsteg vilket vår årliga medarbetarundersökning visar; vi Framstegare lyssnar på varandras idéer och förslag, delar med oss av våra kunskaper och har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter.