På förra årets vindmässa fikk vi besök i montern av den svenska Energiministern Ibrahim Baylan.

Kom och besök LOS Energy på årets vindmässa 11 - 12 Oktober

Vi kommer under dessa två dagarna visa upp våra olika koncept och fördelar kring förvaltning av vindproduktion och självklart kommer representanter från LOS Energy att vara på plats för att berätta om vårt samgående.

VIND är Sveriges främsta arena för nätverkande, kunskap och inspiration kring vindkraft och förnybar energi.

Vi fortsätter stadigt att expandera inom vindkraft. I dag förvaltar vår koncern över 10 TWh elproduktion. Vindmässan är ett viktigt forum för att kommunicera med producenter om våra produkter och tjänster inom vindkraft.

Kom till oss om du vill prata med en förvaltare som jobbar med elproduktion, få bra betalat för dina ursprungsgarantier och för att få ett konkurrenskraftigt pris för balanskraft.

Vi är den självklara samarbetspartnern för dig som producent när det gäller att optimera dina risker och intäkter i vindaffären. Vi hoppas på att se dig på vindmässan!

Praktisk information:

Vindmässan hålls i Münchenbryggeriet i Stockholm

Onsdag 11 oktober
Utställning är öppen från 08:00 – 19:00
Torsdag 12 oktober
Utställning är öppen från 08:00 – 14:00

Från VIND 2016

På förra årets vindmässa hade vi fint besök av vår energiminister, Ibrahim Baylan som visade stort intresse för vår inriktning som leverantör för helheten till våra kunder inte bara elhandel i form av portföljförvaltning utan också tjänster kring hållbarhet, miljö och energieffektivisering.

Vi fick också chansen att påvisa de möjligheter som finns inom svensk industri att reducera effekt och spara pengar och miljö. Energiministern visade intresse för våra lösningar och fann det intressant att vi i stort sett var den enda nordiska aktören som arbetar som en aggregator så att den flexibla effekten blir tillgänglig i marknaden.

Energiministern ville ta detta vidare då han inom kort skulle föra diskussioner med den norska energiministern kring möjligheter och utmaningar för kraftbranschen.