Elpriserna delar europa i två // Ny chef på LOS Energy Norden // Trump kan ge oss billig el // Nyhetsbrev från LOS Energy

Elpriserna delar Europa i två. Vinter på kontinenten och vår i Norden ger stora europeiska prisskillnader på el. Tyskarna betalade 75 procent mer än oss i januari. Andreas Myhre, elhandelschef på LOS Energy, berättar om elpriserna

LOS Energy stärker sitt grepp. Harald Steinsholt kommer att leda den nordiska verksamheten från 1. februari. Han har tidigare lett LOS Energy i Norge och har nu tagit med sig en ledningsgrupp på fem personer.

Elcertifikat. Under större delen av 2016 var priserna för elcertifikat fallande. Anledningarna till det var många. Under januari i år har prisfallet fortsatt och till och med accelererat.

Trump kan ge oss billig el. Fredagen den 20 januari svors Donald Trump in som USA:s 45:e president.I en tv-intervju på HegnarTV berättar energiexperten Andreas Myhre att den nya presidenten kan påverka de elpriserna. Hur i all världen är det möjligt? Se hela tv-intervjun med Andreas Myhre som gäst hos HegnarTV här.

Out of office? Läs våra tips för att spara el. Är det dags för vinterlov? Innan du drar till fjällen eller solen uppmanar vi dig att stänga av alla elektriska apparater både på arbetet och hemma. Det är bra både för plånboken och miljön.