Skaffa dig ett försprång, läs våra nyhetsbrev så är du ständigt uppdaterad om läget på elmarknaden.

☀Glad sommer från LOS Energy // Så styr världen elpriset // Åtta skäl till varför solenergin är på uppgång // Träffas vi? ☀

Så styr världen elpriset. Både en svensk nedskärning av kärnkraften och ett nytt avtal mellan Tyskland och Danmark har påverkat elpriserna i juni. En annan faktor som kan ha betydelse är en värmebölja i Beijing i sommar. Utvecklingen under sommaren

Åtta skäl till varför solenergin är på uppgång. De största optimisternas prognoser om den globala solenergiförbrukningen har redan tiodubblats och det är kolkraftsjätten Kina som går i täten. Det finns många orsaker till solkraftsboomen. Men vem är det som leder utvecklingen?

Agder Energi satsar i Tyskland – Tyskland har under senare år arbetat målinriktat på att få in mer förnybar energi i kraftnätet. För oss är vattenkraften grundläggande för att få mer flexibel kraft till Europa. I gengäld får vi tillgång till ledande teknologi och framtidsorienterade affärsmodeller, säger Steffen Syvertsen, affärsområdeschef för resultatområdet Kraftförvaltning på Agder Energi. Läs mer

Träffas vi? Syftet med våra energidagar är ökade insikter, sociala kontakter och nya kunskaper.
Håll av datum:

Se också några höjdpunkter från LOS Energidag i maj på Sørlandet. Spin-film