Effektstyrning sänker energikostnaderna hos IKEA.

Ingen vår för elpriset // Så här arbetar vi med våra kunder inom energi – och miljöfrågor // Save the date! // Nyhetsbrev från LOS Energy

Ingen vår för elpriset. Maj startade med negativa priser (priser under noll kronor) i Danmark, men under stora delar av månaden har vi haft priser som är mer vinterliknande än vårbetonade.

Snösmältningen kom igång sent i Norden. Det höll spotpriserna på en relativt hög nivå under stora delar av maj. Fallande priser mot sommaren

HållbarhetVi på LOS Energy har ett grönt utbud med produkter för att möta våra kunder behov.Vår vision är att våra kunder ska se oss som en långsiktig samarbetspartner inom energi- och miljöfrågor. Så här arbetar vi med våra kunder inom energi – och miljöfrågor

Save the date! Välkommen till LOS Energy Day 27 september.

Slutgiltigt program och registreringslänkar kommer, men vi hoppas att du redan nu kan hålla datum ledig i din kalender. Syftet med LOS Energy Day är att bidra till ökade insikter inom vårt fackområde, sociala kontakter och nya kunskaper.

Tog kraften i drift. Smarta energilösningar och vilka möjligheter de ger. Det var temat för det branschseminarium som LOS Energy arrangerade 31 maj.

Närmare 100 personer inom offentliga och privata företag på Sørlandet i Norge deltog för att ta del av utvecklingen i branschen och få möjlighet att knyta sociala kontakter.

Effektstyrning sänker energikostnadernaMed hjälp av effekttariff får effekttoppar en hög inverkan på näthyran som förväntas fortsätta stiga framöver. Därför är det viktigt för företag att få kontroll över effekttopparna.

– Utmaningen framöver blir näthyran, menar Henning A. Schmidt, Country Facility Manager på IKEA Eiendom Holding AS.