Onormal normalsituation på elmarknaden // Alla pratar om EKL! // Levererar el till 400 restauranger i Skandinavien // Nyhetsbrev från LOS Energy

Onormal normalsituation på elmarknadenDet oförutsägbara vintervädret har gett oss en onormal normalsituation på elmarknaden. Tack vare stora mängder vatten och snö återfinner vi de nordiska prisvinnarna i Nordnorge. Vad kan vi vänta oss framöver? Marknadspriserna tyder på att 2017 prismässigt i hög grad kommer att likna 2016. Inga tecken på höjda priser framöver berättar Andreas Myhre, elhandelschef på LOS Energy.

Alla pratar om EKL!Just nu sitter många av våra svenska kunder och lägger en sista hand vid sina energikartläggningsrapporter som skall vara inskickade till Energimyndigheten senast 12 april i år. Läs mer lagen om energikartläggning i stora företag.

Levererar el till 400 restauranger i SkandinavienUmoe Restaurants valde att samarbeta med LOS Energy och Tradebroker för att säkerställa sömlösa elleveranser tvärs över landsgränserna. Sänker kostnaderna – ökar konkurrenskraften

Kolsvart marknadsmakt: Så styr Kina elprisetNär Kim Jong-un skjuter upp en robot, går elpriset i Norge också rakt upp. Förklaringen finns i Kina, som har infört importförbud för kol från Nordkorea. Spridningseffekterna märks på elpriserna världen över.