Atle Knudsen, vd Entelios Nordic

ENTELIOS OSTAA SCANDEM OY:N SUOMEN ASIAKASKANNAN JA LIIKETOIMINNAN

Pohjoismaiden energiamarkkinoilla toimintaansa laajentava Entelios on sopinut Scandemin kanssa Scandem Oy:n Suomen portfolion ja liiketoiminnan ostamisesta.

Kristiansand, Norja (1. syyskuuta 2020) Norjan B2B-markkinoiden johtava energian toimittaja on tänään ilmoittanut ostaneensa Scandem Oy:n Suomen asiakasportfolion ja paikallisen liiketoiminnan. Entelios Nordic vastaa jo ennestään Pohjoismaissa yli 20 TWh:n asiakasporfoliosta. Tämän yrityskaupan ansiosta Entelios alkaa huolehtia myös noin 1 TWh:n asiakaskannasta Suomessa.

Liiketoimi käsittää vantaalaisen Scandem Oy:n asiakkaat ja työntekijät, mikä entisestään vahvistaa Entelioksen asemaa Skandinavian energiamarkkinoilla. Entelios huolehtii uusiutuvan energian fyysisestä toimittamisesta pohjoismaisille asiakkaille sekä tähän liittyvästä vaativasta portfolionhallinnasta, josta vastaavat Norjan ja Ruotsin tiimit. Enteliosin strateginen tavoite on tulla yhdeksi Pohjoismaiden energiamarkkinoiden johtavista toimijoista.

”Olemme iloisia voidessamme kertoa, että Entelios on hankkinut Scandem Oy:n portfolion ja siitä vastaavan henkilökunnan. Entelios-perhe ottaa nyt huolehtiakseen Scandem Oy:n asiakkaat. Tiedämme saavamme tässä yrityksen, jolla on vahva asiakaskunta ja erittäin osaava henkilöstö. Tämän laajentumisen avulla Entelios pystyy ottamaan seuraavan askeleen strategiasuunnitelmamme toteuttamisessa”, Entelioksen toimitusjohtaja Atle Knudsen sanoo.

Suomen liiketoiminta siirtyy Entelios Oy:n haltuun 1. lokakuuta 2020. Suomen Entelios Oy:n omistaa kokonaan Entelios, joka on osa Agder Energi ‑konsernia.

”Scandem Oy:llä on hyvä maine ja vahvat asiakassuhteet Suomessa, ja näemme suuria etuja siinä, että pystymme tarjoamaan pohjoismaisille asiakkaillemme paikallista asiantuntemusta ja palvelua paikallisella kielellä. Lisäksi useissa Pohjoismaissa toimivat asiakkaamme saavat etua siitä, että meillä on portfolionhoitajia myös Suomessa. Odotamme innolla, että pääsemme laajentamaan Pohjoismaiden asiakaskuntaamme tämän tilaisuuden kautta. Scandem Oy:n asiakkaita palvelee jatkossakin sama tiimi, mutta pystymme tarjoamaan samalla valikoimaa lisäpalveluita, jotka liittyvät hallintoon, energiaraportointiin, energiapalveluihin sekä erityisesti kysynnän joustavuuteen, missä Suomi on edistynyt vahvasti”, Entelioksen Nordic Sales Manager Kolbjørn Hembre kertoo.

Tietoja Entelioksesta

Entelios on johtava pohjoiseurooppalainen energiayhtiö. Entelios auttaa teollisuutta, liikeyrityksiä ja julkista sektoria kaikessa, mikä liittyy sähkön ostamiseen ja toimittamiseen, uusiin energiaratkaisuihin, dynaamiseen sähkönkulutukseen sekä suojautumiseen finanssituotteiden avulla.

Entelios on norjalaisen johtavan vesisähköyhtiö Agder Energin kokonaan omistama tytäryhtiö. Emokonsernin pääkonttori on Etelä-Norjassa, ja sillä on vuosisadan mittainen historia ja sen tuoma kokemus. Agder Energi kehittää tulevaisuuden markkinaratkaisuja luomalla kumppanuuksia johtaviin teknologiayhtiöihin ja hankkimalla omistuksia eurooppalaisista yrityksistä. Entelios on tärkeä osa tätä strategiaa, ja Agder Energi perusti yhtiön keskittymään sähkömarkkinoiden uusiin suuntauksiin – näiden kansainvälisten markkinoiden piirteitä ovat tehokkuusvaatimus, sähköistyminen ja uusiutuvan energian osuuden lisääntyminen.

Entelios tarjoaa puhdasta energiaa sekä moderneinta asiantuntemusta ja teknologiaa, joiden avulla teollisuus, liikeyritykset ja julkinen sektori voivat tulla ilmastoystävällisten energiaratkaisuiden suunnannäyttäjiksi. Ydinliiketoimintaamme on uusiutuvan energian hallinta ja kaupankäynti Pohjoismaiden ja Euroopan sähkömarkkinoilla asiakkaidemme puolesta.

• Entelioksella on 150 työntekijää 8 toimipisteessä (Oslo, Arendal, Kristiansand, Tukholma, Göteborg, Berliini, München ja Zürich).
  • Pohjoismaissa Entelios vastaa yli 20 TWh:n asiakasportfoliosta. Määrä vastaan noin 1,3 miljoonan kotitalouden vuotuista sähkönkulutusta.
  • Yhtiö tarjoaa 100 % uusiutuvan energian takuun kaikille asiakkaille.
  • Entelios on Agder Energi AS:n täysin omistama tytäryhtiö.

Lisätietoja Entelioksesta on osoitteessa www.entelios.com