Talangscouter ska hitta lovande entreprenörer

När affärsänglarna i Entreprenörskapital nu utökar med nya portföljer i Malmö, Göteborg och Oslo så är det i första hand starka entreprenörer de söker. Och för att matcha fram det bästa laget tar de hjälp av talangscouter, personer verksamma i det geografiska upptagningsområdet, med erfarenhet av att hitta personer med kapacitet att driva framgångsrika bolag.

Talangscouterna som rekryterats till Entreprenörskapital är:

Truls Unholt (Oslo) kommer från Coregroup och jobbar med affärsutveckling inom teknologi, media och telekom. Han är även aktiv inom finansiering av start-ups.

Mats Jacobsson (Malmö/Lund) jobbar som managementkonsult med inriktning på strategier och tillväxt inom många olika branscher. Han har 25 års erfarenhet av mjukvaruföretag, varav  20 år som verksamhetschef bland annat på Scalado.

Lars-Göran "Helge" Andersson (Göteborg) har lång erfarenhet från både innovationssystemet och ledande befattningar inom industrin. Han är även styrelsesuppleant i Entreprenörskapital.

Christine Bjärkby (Göteborg)  jobbar bland annat med med internationell affärsutveckling, finansieringslösningar samt förvärv och exit. Hon är därtill invest promotion manager, mentor, coach och styrelsecertifierad.

Christer Jönsson (Malmö/Lund) är civilingenjör Industriell ekonomi och driver Vellenova AB med inriktning mot finansiell rådgivning. Han har över tio års erfarenhet från IT, försäljning och affärsutveckling bland annat från IFS och Ericsson.

- Jag ser fram emot samarbetet, Entreprenörskapitals koncept fyller ett behov i både Sverige och Norge, säger Truls Unholt.

• portföljinvesteringar
  • peter wendel
  • entreprenörskapital
  • entreprenör
  • ekap
  • affärsänglar
  • truls unholt
  • norge
  • lund
  • malmö
  • oslo
  • göteborg
  • business scout
  • talangscout
  • riskkapital

• Skåne

Entreprenörskapital (Ekap) investerar branschoberoende mellan Oslo, Göteborg och Lund. Företaget förvaltar idag pengar från mer än 40 affärsänglar. Bolagets strategi är att investera i det så kallade kapitalgapet.