Föreläsningar om Sökmotoroptimering av Topdog SEO

Förra året startade Christian sitt eget SEO-bolag Topdog efter att ha arbetat som konsult för bland annat Betsson, och i år står bland annat föreläsningar och utbildningar på schemat.

- På den här nivån har man ett begränsat antal kunder man kan hjälpa innan kvalitén riskerar att börja falla. I år kommer Topdog att hjälpa ett fåtal utvalda klienter, men för den som är intresserad kommer jag också att hålla ett antal föreläsningar, säger Christian Rudolf.

Han har tidigare hållit föreläsningar på bland annat KTH, och på hans blogg finns flera inspelade videoutbildningar som rör digital marknadsföring.

- För mig är det alltid viktigast att åhörarna känner att de får värde för pengarna under mina seminarier. Det ska vara nyttigt, konkret och underhållande, slår Christian Rudolf fast.

Google växer årligen med en storlek som motsvarar ungefär ett Facebook. Sökjätten är inte bara en sökmotor - med ett socialt nätverk, videodelningssiten YouTube och en vältrimmad annonsvisningsalgoritm är man ett gigantiskt ekosystem.

Sökmotoroptimering för stora varumärken skiljer sig på många områden från den sökmotoroptimering som säljs av de flesta företag idag och Christian Rudolf tror att hans tjänster ligger i tiden.

- Fler och fler av de stora företagen inser den affärsmässiga nyttan av sökmotoroptimering, inte bara för att få fler kunder utan också för att öka trycket på konkurrenterna, säger han.

Boka en föreläsning från Topdog om sök här!

• sökmotoroptimering

Disruptive är Sveriges ledande blogg om online entreprenörskap och onlinekommunikation med ca 2500 läsare i veckan. Disruptive är rankad top50 viktigaste bloggar Sverige av bloggsökmotorn Twingly! Disruptive drivs av Peter Sandberg och Christian Rudolf. Även sökmotorexperten Magnus Bråth och entreprenören Nicolai Wadström bloggar hos disruptive, då och då. Christian Rudolf, driver Topdog Sökmotormarknadsföring.