Gå direkt till innehåll
Glädje över Envirozones nya uppdrag – förlängt och utvecklat avtal med Hardford AB.

Envirozone utökar samarbetet med Hardford – förlänger avtalet med två år

Envirozone förlänger och utvecklar avtalet med Hardford AB. Bolaget producerar några av marknadens starkaste varumärken inom kosmetik samt hud- och hårvård. Under den pågående coronakrisen har samarbetet fördjupats – Hardford producerar bland annat handdesinfektion.

Envirozone och Hardford förlänger kontraktet med 24 månader. Det innebär att Envirozone Workforce även fortsatt bemannar Hardfords produktionsanläggning i Linköping.

Fredrik Andersson, vd för Envirozone Workforce AB, är väldigt nöjd.

– Hardford jobbar med några av landets allra starkaste varumärken. De allra flesta hushåll har en produkt som är paketerad av vår personal, säger han.

Bemanningsuppdraget kompletteras med ett logistikavtal där Envirozone hjälper Hardford med transporter, såväl inom landet som i Europa. Dessutom står Norrköpingsföretaget för externlagring av Hardfords insatsmaterial.

Just nu pågår ett extra viktigt uppdrag på produktionsanläggningen.

– Hardford producerar handsprit som är oerhört viktig under pandemin. Det känns bra att kunna bidra i krisen, säger Fredrik Andersson.

Samarbetet positionerar Envirozone i regionen.

– Vi jobbar för högtryck och belastningen är hög, men det är inget problem. Tvärtom – det här visar att vi har en stark och bred personalstyrka, säger Fredrik Andersson.

Hardfords supply chain manager, Fredrik Sundqvist, förklarar varför de väljer att fortsätta arbeta med Envirozone.

– De har visat enormt stor flexibilitet och har klarat av att hantera stora svängningar med kort varsel under coronakrisen. Vi är glada över ett fortsatt nära samarbete, säger han.

Regioner

Envirozone är ett av Sveriges snabbast växande logistikföretag med en unikt bred portfölj av mervärdesstjänster. Förutom tredjepartslogistik – lagerhållning och distribution – arbetar företaget med närliggande tjänster, som returhantering, ozonsanering och förädling av konfektion. Via bolaget Envirozone Workforce AB levererar företaget bemanning åt ett antal andra aktörer.

Hardford AB utvecklar starka varumärken och retailer brands inom kosmetik, hår- och kroppsvård. Sedan starten 1988 har Hardford AB utvecklats till att bli en ledande leverantör av kosmetik och hygienartiklar till detalj- och dagligvaruhandeln i Norden, med bland annat kända varumärken som Salubrin, Gripen och Dialon.

Everything is easier with us

Envirozone är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unikt bred portfölj av mervärdestjänster som idag levereras till flera av Sveriges största retailbolag. Samtliga ägare, styrelsemedlemmar och ledare i bolaget har sin bakgrund hos branschens mest etablerade aktörer och befinner sig alltid nära verksamhetens kärna.

Vår ambition är att erbjuda våra kunder en högre servicegrad, flexibilitet och kvalitet än vad branschen traditionellt uppnår.

Envirozone verkar ständigt för att utveckla verksamheten i en bred och hållbar riktning. Vår målsättning är att bedriva en lönsam och sund verksamhet idag utan att kompromissa med möjligheterna att göra det i framtiden. Det innebär att Envirozone strävar efter att vara en god samhällsaktör som inte bara tar ansvar för sin egen utveckling, utan även för sin påverkan på människor, miljö och samhället i stort.

Vårt team står alltid redo att lösa era utmaningar och hanterar varje projekt med den kompetens och erfarenhet som våra kunder kan förvänta sig. Med erfarenhet och engagemang skapar vi långsiktiga och kostnadseffektiva lösningar.

Envirozone
Sjötullsgatan 9