Enzymex produkt EcoCoat skapade ett enkelt och smidigt samarbete

Företagen Enzymex och Cija Tank har tillsammans skapat vattentankar av gamla oljetankar på Nacka Sjukhus. Till jobbet använde de Enzymex giftfria ytskyddsmedel EcoCoat.– Det har gått jättebra att samarbeta med Enzymex. Det är enkelt att jobba med en produkt som är precis vad de säger att den ska vara, säger Micke Sandström, säljare och projektledare på Cija Tank.

När Nacka Sjukhus skulle bygga två nya vattentankar till sitt sprinklersystem anlitade de företaget Enzymex med sin unika och giftfria produkt EcoCoat. Ytskyddsmedlet som Enzymex använde innehåller noll procent gifter och har en vidhäftningsförmåga som är dubbelt så starkt i jämförelse med andra målningssystem.

– Kunden är väldigt fokuserad på miljö och den här produkten är ypperlig ur en miljöaspekt, säger Micke Sandström.

Cija Tank är ett fullserviceföretag inom AVA- avlopp, vatten och avfall som utför tank- och cisternrengörningar. Micke Sandström fick ett case om att göra rent två oljetankar på Nacka Sjukhus och blev samtidigt tillfrågad om han hade förslag på hur de kunde nyttjas. Då kom han med idén om att göra om dem till vattentankar.

– Tankarna stod ju ändå bara tomma och på så sätt behövde man inte bygga några vattenreservoarer utanför. Det gjorde dessutom att sjukhuset inte behövde ändra bygglov och liknande, säger Micke Sandström.

Enligt Micke Sandström har fördelarna med projektet varit många, det har både varit miljövänligt och sparat tid. Men det har även gynnat omgivningen.

– Nacka Sjukhus har kunnat hålla igång sin verksamhet samtidigt som vi har jobbat med det här i grannrummet. Produkten är nämligen helt luktfri, säger Micke Sandström.

Micke Sandström beskriver samarbetet mellan Enzymex och Cija Tank som smidigt från början till slut. Anledningen är att företagen har jobbat nära varandra samtidigt som de haft en öppen och ärlig dialog.

– Så länge man kör med öppna kort mellan varandra blir det mycket lättare att samarbeta. Dessutom är det enkelt att jobba med en produkt som är precis vad de säger att den ska vara, säger Micke Sandström.

Efter arbetet med vattentankarna har Enzymex och Cija Tank påbörjat nya samarbeten.

– Man vill såklart fortsätta jobba tillsammans när det fungerar så bra. I dag tipsar vi varandra om vad som är på gång och om det finns jobb att göra. Tillsammans har vi skapat en win-win-situation, avslutar Micke Sandström.