Pressinbjudan till Epicenters temavecka - det senaste inom digital finansiering

Hur lanserar man sin egen crowd funding kampanj? Hur många bolag startas med hjälp av gräsrotsfinansiering? ICO (Initial coin offering) är ett innovativt, kontroversiellt och snabbväxande sätt att finansiera projekt – vad kan det få för konsekvenser för den finansiella marknaden i stort?

Kom och lyssna på ICO experten Mathieu Cottin, chef för affärsutveckling vid Tokeny, Luxemburg, som arbetar för att bygga ett pålitligt ICO-ekosystem för att ansluta investerare med blockchain-projekt via säkra och hållbara ICO:er. ICO:er är omtalade eftersom de är oreglerade jämfört med traditionella finansiella instrument.

På fredag lunch hålls en paneldebatt om det ständigt aktuella ämnet kapitalresning. En namnkunnig panel med bland annat affärsänglar och riskkapitalister går på djupet med olika sätt att finansiera bolag, när ska du resa kapital, hur mycket ska du ta in, på vilken värdering, vilken typ av investerare etc. På plats finns Kerstin Cooley (MOOR Capital), Daniel Daboczy (FundedByMe), Adam Kostyál (Nasdaq) m.fl. Panelen leds av Jack Melcher-Claësson, Head of Startups på Epicenter.

Dessutom arrangeras en halvdag där Epicenter visar på kraften i sitt ekosystem genom att ”crowd sourca” fram en idé eller ett projekt, som i nästa läge kommer att realiseras via crowd funding. Det här projektet genomförs av medlemmar från Epicenter med start på onsdag den 21 februari.

Media är välkomna till samtliga event. Arrangörer och talespersoner för Epicenter, föreläsare och paneldeltagare finns tillgängliga för intervjuer.

Föranmäl intervjuer och intresse till: cecilia@epicenterstockholm.com
Plats: Epicenter Stockholm, Mäster Samuelsgatan 36.

Läs mer här: www.epicenterstockholm.se/fundingweek-2018

Ur programmet för Funding Week (alla event är på engelska):
21/2 kl 9-12

The power of the crowd
Epicenter medlemmar får en unik möjlighet att testa själva och tillsammans utveckla egna idéer och att realisera dem med egna crowd funding kampanjer.

22/2 kl 16-17
Hur görs en ICO (Initial coin offering)?
ICOs är ett kontroversiellt och nytt sätt att samla in pengar. Här kombineras crowd funding-metodiken med att utfärda handelbara blockchain-baserade tokens. Kom och lyssna på Mathieu Cottin, ICO expert och chef för affärsutveckling vid Tokeny. Tokeny (Luxemburg) delar med sig av sin vision, erfarenhet och insikter om ICO: er.

23/2 kl 12-13 ink. lunch
Paneldebatt: Så finansierar du ditt techbolag!
Paneldeltagare: Kerstin Cooley (MOOR Capital), Daniel Daboczy (FundedByMe), Adam Kostyál (Nasdaq) Moderator: Jack Melcher-Claesson

• initial coin offering
  • ico
  • crowd sourcing
  • crowd funding
  • tech
  • kapital
  • sthlm tech
  • innovationshus
  • finansiering
  • epicenter

Epicenter är Stockholms första digitala innovationshus. En kreativ mötesarena för snabbväxande digitala företag och storföretag som vill samarbeta utveckla och växla upp sin digitala affär. Medlemmar i Epicenter erbjuds allt från smarta kontor till innovationslabb och utbildningsprogram. Epicenter finns i hjärtat av Stockholm city och är en del av kvarteret Mood Stockholm. Epicenter har utvecklats i samarbete mellan AMF Fastigheter, SIME och Result AB.