Ett nytt Epiroc Kundcenter för Norden och Baltikum

Ett nytt Epiroc Kundcenter för Norden och Baltikum

Det nya regionala kundcentret lanserades i augusti 2022 och ansvarar nu för affärer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Litauen, Lettland, Grönland, Island och Färöarna. Ny VD för regionen är Andrzej Mielko, som har arbetat i företaget sedan 2005.

Epiroc bygger framtidens kundcenter där en gränsöverskridande organisation ger många synergier till verksamheten. Folk arbetar tillsammans, utnyttjar resurser, kunskap och bästa praxis över gränserna, vilket hjälper Epiroc att tillhandahålla bättre lösningar och bättre kundservice.

"Vi som One Epiroc vill förbättra vår kundnöjdhet med en stark eftermarknadsnärvaro och lokal support. Norden och Baltikum fokuserar också ännu mer på automations-, digitaliserings- och elektrifieringslösningar för att leda produktivitets och hållbarhetstransformationen i vår bransch", säger Andrzej Mielko, VD, Norden & Baltikum.

"Epiroc Norden & Baltikum vill öka kundvärdet som en hållbar partner som drivs av engagerade människor och spjutspetsteknik", fortsätter han.

Det kommer fortfarande att finnas fyra juridiska företag bakom den nya regionen dessa är: Epiroc Sweden AB, Epiroc Norway AS, Epiroc Finland Oy och Epiroc Sautec AS i Estland. Närvaron och stödet i dessa länder kommer att förbli starkt.

För mer information, besök vår hemsida.