Multikanal CMS blir verklighet med ny version av EPiServer

EPiServer lanserar idag EPiServer 7 CMS, en ny version av EPiServers plattform för digital marknadsföring. Den nya versionen gör att marknadsförare på ett helt nytt sätt kan skapa innehåll som automatiskt anpassas för flera kanaler vilket säkerställer effektiv kommunikation och förbättrade resultat.

EPiServer 7 CMS optimerar onlinenärvaron genom att kunden får en konsekvent upplevelse i mobilen, på surfplattor och datorer. Plattformen har dessutom inbyggt stöd för att driva relevant trafik från sociala kanaler och anpassa kommunikationen baserat på sammanhanget kunden befinner sig i, vilket medför att konverteringsgraden ökar.

EPiServer 7 CMS kommer vid en tidpunkt då kunden förväntar sig att företag och organisationer klarar att kommunicera sammanhängade och skapa engagemang i alla kanaler, men det tekniska stödet för att göra detta på ett effektivt sätt saknas. Stephen Powers, analytiker på Forrester säger i en rapport från augusti 2012 "Att ta innehåll från flera källor och kontextuellt omvandla det till enhetliga upplevelser i den digitala världen kommer att vara en av de största utmaningarna de närmaste åren."

Marknadsförare kan med EPiServer 7 CMS skapa, hantera och optimera webbplatser för globala eller lokala marknader. Genom effektiv innehållshantering ökar möjligheten att snabbt skapa relevant och effektfull kommunikation. Plattformen har ett nytt, intuitivt gränssnitt som automatiskt visar endast det som är relevant för de som arbetar med innehållet, vilket medför att marknadsförare och redaktörer kan uppnå önskad kvalitet och känna sig säkra på att rätt innehåll och funktioner publiceras.

Fritidsresor har nyligen uppgraderat till EPiServer 7 CMS och har nu ett gediget stöd för att hantera sin onlinenärvaro. "Vi hanterar en enterprisemiljö där avancerad informationshantering och struktur är kritiska för att det ska fungera optimalt. Med EPiServer 7 CMS ser vi att det blir enklare för oss att skapa en enhetlig kundupplevelse som ger maximal effekt," säger Maria Alfredéen, IT System Manager TUI Nordic. "Dessutom kan våra utvecklare arbeta mer effektivt med EPiServer 7 CMS, vilket medför att vi kan snabbare få ut nya funktioner på våra webbplatser vilket ger oss konkurrensfördelar i en extremt konkurrensutsatt bransch."

"Vi vet att det är en utmaning att skapa riktigt bra onlineupplevelser, som är relevanta och ger den effekt som man eftersträvar, oavsett om besökaren använder en mobil, en surfplatta eller en dator. Det blir snabbt en komplex miljö, speciellt när man lägger till att innehåll även ska skapas för de sociala kanalerna. Det är detta vi har löst i den här versionen av vår plattform, "säger Bob Egner, VP för produktutveckling på EPiServer. "Genom att ge marknadsförare och redaktörer möjligheten att skapa innehåll som är anpassat för alla kanaler på en gång har vi effektiviserat processen och företag kan nu direkt skapa webbplatser med responsiv design. Webbplatserna kan också automatiskt anpassas och opimtimeras baserat på det sammanhang som kunden befinner sig i. "

Med EPiServer 7 CMS kan marknadsförare och redaktörer:

EPiServer 7 CMS erbjuder standardkopplingar för ledande system som Microsoft SharePoint, Microsoft Dynamics CRM och SalesForce.com. Plattformen har ett öppet och flexibel gränssnitt som enkelt kan integreras med andra system, till exempel SAP, Oracle, Amadeus, samt andra datakällor.

EPiServer 7 CMS innehåller även ny innovation i Add-on Store, som gör att webbplatsansvariga kan installera, uppgradera och avinstallera moduler till plattformen, utan stöd av en utvecklare. Resultatet blir en effektiv och snabbrörlig hantering av onlinenärvaron. Mer information om EPiServer 7 CMS finns här.

EPiServer kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. EPiServers plattform kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapandet och hantering av leads, till konvertering och försäljning.

EPiServers plattform är navet i det ekosystem som behövs för framgångsrik digitala marknadsföring och ger marknadsförare och IT-personal möjlighet att skapa en överlägsen kundupplevelse på de över 20,000 webbplatser som globalt använder EPiServer. Byggd på. NET, och med ett etablerat partnernätverk på över 630 partners i mer än 30  länder, ger EPiServers plattform kunder möjligheten att leverera rätt innehåll till rätt person i rätt format vid en tidpunkt som passar dem. Detta medför att företag kan maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring.

Företaget grundades 1994 och har kontor i Australien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Sydafrika och USA . Företaget ägs av IK2007-fonden. IK Investment Partners ("IK") är ett europeiskt private equity bolag med nordiska rötter som förvaltar cirka 5,7 miljarder euro i kapital