Nu behöver vi alla stötta de branscher som står inför tuffa tider

Spridningen av Covid-19 innebär att vi nu befinner oss i en situation som vi inte riktigt vet vart den leder. Vi ser redan att både individer och företag drabbas. Mediebranschen är utsatt liksom hotell- och restaurangnäringen. Rumsbeläggningen sjunker till följd av avbokningar och antalet restaurangbesök faller dramatiskt, vilket resulterar i tusentals varsel om uppsägningar.

Det är våra leverantörer som drabbas, det är våra kunder som drabbas och det är våra partners som drabbas. I olika hög grad påverkas alla leverantörer i vårt ekosystem. Liksom många andra företag inom B2B spelar Episerver en viktig roll för servicenäringar. Evenemang och möten utgör en betydande del av vår försäljnings- och marknadsföringsstrategi.

På grund av den pågående pandemins spridning genom människors fysiska kontakt och dess långa inkubationstid har vi beslutat att ställa in våra planerade roadshows, evenemang och deltagande i externa konferenser och mässor den närmaste tiden. Vi kommer istället att genomföra digitala möten och evenemang.

Episerver följer ingångna avtal för de evenemang vi har ställt in och betalar berörda hotell och restauranger full ersättning för att mildra effekten av den minskade beläggningen. Dessutom har vi beslutat att stödköpa hotellnätter, luncher och middagar, som vi planerar att dela ut till besökare på våra virtuella events.

Det är viktigt för alla att den totala aktivitetsnivån i samhället och i vår bransch nu hålls uppe och stimuleras. Vi har därför som mål att i den takt som omständigheterna tillåter, styra över våra fysiska event till digital form för att inte tappa tempo och momentum. Samtidigt fortsätter vi på olika sätt att stödja de leverantörer och partners som hela tiden bidragit till fantastiska fysiska möten.

Varje organisation fattar självklart sina egna beslut, men det är vår förhoppning att fler väljer att stödja branscher som till exempel transportnäring, media, butiker, lokal besöksnäring, restaurang och hotell, kultur och nöje, som alla drabbas hårt av Coronapandemins effekter.

• Teknologi, allmänt

• #corona
  • #covid19
  • #stottabranschen

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Cloud omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren.

Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten, Vietnam och Storbritannien.