Två av tre vinnare i utmärkelsen Sveriges bästa webbplatser och intranät bygger på Optimizely Content Cloud

Sveriges bästa webbplatser och intranät är utsedda. 15 företag, organisationer och myndigheter har nominerats i tre kategorier. Sju av de 15 bidragen är Optimizelys kunder, liksom två av vinnarna – Sveriges Folkhögskolor (Samhällskommunikation) och Systembolaget (Intranät). Tävlingen baseras på Sveriges största webbplatsundersökning där besökarna har fått tycka till om vilka de tycker är bäst. Undersökningen utförs av Web Service Award.

Web Service Award har i 22 år undersökt vilka webbplatser och intranät svenskarna är mest nöjda med. De som har fått högst resultat av besökarna blir nominerade till Web Service Award – utmärkelserna till Sveriges bästa webbplatser och intranät. Vinnarna i respektive kategori blev:

Även i utmärkelsen bästa förbättrare så återfinns Optimizelys kunder i alla kategorier:

• Kommersiella: Jula AB (www.jula.se)
  • Samhällskommunikation: Haninge Kommun (www.haninge.se)
  • Intranät: Södersjukhuset (intranät)

-Det digitala innehållet ökar explosionsartat och konsumeras i allt fler kanaler. Samtidigt ökar besökarnas förväntningar på den digitala upplevelsen exponentiellt oavsett om det rör publika webbplatser eller intranät, säger Mårten Bokedal, ansvarig produktstrategi på Optimizely.

Samtliga nominerade i Web Service Awards är:

Kategori: Kommersiella

För mer information:

Mårten Bokedal | 0704-106909 | marten.bokedal@optimizely.com

• Teknologi, allmänt

Optimizelys vision är att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP), skapar vi rätt förutsättningar för en optimerad kundresa över flera kanaler. Med moderna verktyg för innehållshantering, e-handel, personalisering och experimentering hjälper vi över 9000 varumärken som Electrolux, Toyota, 1177 Vårdguiden, LYKO, KLM och Santander skapa individuellt kundanpassade upplevelser som leder till ökade intäkter och minskade operationella kostnader. Läs mer om Optimizely på vår hemsida.